Amanda

One life, many ways

- regn regn regn...

Publicerad 2016-01-10 19:25:32 i Vardag,

Det har regnat varenda dag i en vecka nu..Det är grått, grått..... och grått. Tror vi får igen för det fina vädret vi hade vid jul. Försökte ta en promenad mellan skurarna med det hann inte ens sluta regna innan det började igen. Fick bara gilla läget att gå med paraflax och bli blöt om fötterna. Frisk luft fick jag som tur var! Kanske en förkylning också.
 
Till något roligare;
Igår kväll mötte jag upp Nino och Monica för att äntligen åka skridskor! Vi hade pratat om att göra det redan innan jul men det kom alltid något i vägen. Men igår var alla lediga och taggade minsann! Eller ja, jag är faktiskt lite rädd för att åka skridskor.. Gör så ont när man ramlar :( Vi rundade kyrkan vi Hôtel de Ville för att kolla in hur den offentliga lilla skridskobanan såg ut, och ni kan tänka er hur förvånande vi blev när den var borta!? Ingen skridsko-åkning där inte. Men vi gjorde en chansning och åkte till ishallen vid Hotel de Police för att se om den var öppen. Det var den minsann, bara det att det pågick en hockey-match!
 
 
Happhepp, ingen skridsko-åkning för oss inte.. Vi satt och kikade en stund på matchen innan det blev förkallt och vi bestämde oss för att gå därifrån. Undrar dock hur många spelare varje lag ska ha på isen? Mer än 5 var väl?
 
Jag tycke vi kunde gå och äta något najsigt såhär sista lördagen jag är här, mat är ju alltid gott liksom, och det var inga invändningar på det. Hittade en mysig restaurang med en 3-rätters meny för 18€, La table du Parlement, som hade  lediga bord. Note to myself: Tänk på att alla i Frankrike äter ut på helgerna!= svårt att få bord..
 
Förrätt:
Tartare de saumon - lax, räkor och annat smått&gott
Huvudrätt:
Lax med rotfrukter och ris. Min middag gick lite i lax-spåret kan en säga. Helt utan baktanke...
Dessert:
Cheesecake au caramel - min nya last i livet: cheesecake
 
Efter den brakmiddagen var vi mätta och belåtna. När vi sedan skulle betala så fick vi varsin gratis-shot. Inte så god dock, men vem klagar på gratis? ;)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-01-10 21:38:00

Ingen lax i efterrätten ? 🤔

Svar: fanns tyvärr ingen ;)
C'est la vie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela