Amanda

One life, many ways

- En vecka kvar

Publicerad 2016-01-09 16:15:22 i Allmänt,

Har en vecka kvar i mitt lilla krypin innan jag får komma hem till, vad som kommer kännas som, en megastor lägenhet! En lär sig verkligen leva enkelt på liten yta. 
 
Känner mig som vanligt en aning tudelad till att lämna allt här, och komma hem. Jag lämnar ju mitt liv jag har byggt upp här; vänner, minnen, vardagen osv. Klart de flesta finns kvar, men det är inte direkt att en kan gå och ta ett glas vin med någon bara sådär.. Får införa det hemma! 
 
Saker jag kommer sakna:
- Prata engelska såfort jag går utanför dörren
- Andras syn på världen (eller "verkligheten" i vissa länder..)
- Högt i tak i diskussioner, och få mina fördomar krossade
- Att jag inte förstår allt som sägs eller händer pga brist i språkkunskaper. Det är rätt skönt att va "lite dum"! Jag behöver inte bry mig på samma sätt ;)
- Att lära sig något nytt från andras erfarenheter
- Vara den jag vill/är utan att folk vet ens "bagage". Alla är som blanka papper och får sin "nya" personlighet här, där ingen vet något om ens förflutna som stämplar en.
- Allt är öppet till sent
- Att gå förbi butiken med bröllopsklänningar varje gång jag går till gymmet 
- Spontaniteten. Gå till en pub närsom på veckan, gå på bio samma kväll man kom på att man ville se en film, ta en kaffe utan att ha en tid att passa (okej, nu är jag kanske inte spontanitet personifierad men ändå...)
- Att ha 2 min till skolan
- Kunna köpa alkohol i mataffären (skönt att slippa planera om en behöver köpa något eller ej)
 
... och säkert mycket annat jag kommer komma på hemma sen
 
Saker jag inte kommer sakna:
- Saknaden av struktur när det gäller skolan
- Prata engelska såfort jag ska kommunicera (jobbigt att ställa om hjärnan hela tiden..)
- Att jag inte kan gå till gymmet en söndag
- Att jag inte kan handla en söndag för Carrefour är stängt (plus typ allt annat..)
- Att jag inte förstår vad folk säger när folk pratar med mig 
- Mitt sjuuukt kalla rum/lgh! Har frusit sen i oktober..
- Det låga trycket i duschen
- Utsikten från mitt fönster
- Att det röks ööööverallt! 
- Skypa med Pontus varje dag och säga god natt.
- Allt hundbajs på gatorna
 
... Samtidigt har jag missat massa hemma; Vänner får barn eller ska få, en liten kusin kom i onsdags (woho!) och mina systerson kommer ju inte ens komma ihåg mig! Hatar att missa saker som händer.. Well, kan inte klona mig så får helt enkelt acceptera läget. 
Är som sagt hemma om en vecka, och då ska det tas igen en hel del, be so sure! Första stoppet från flygplatsen blir hos systeryster, utan att passera gå. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela