Amanda

One life, many ways

- 2016

Publicerad 2016-01-04 15:26:50 i Allmänt,

Gott nytt år! 
Sådär en 4 dagar försent, men som en brukar säga; Bättre sent än aldrig
 
Har haft en underbar jul och nyår med min kära härnere! 
Första kvällen han var här åt vi:
 
Har inte ätit det sen innan jag flyttade hit så ni kan ju tänka er att det sugit i tacos-tarmen ett tag.. 
 
Vi hyrde en lägenhet mella 23 dec-2 jan för att få lite större utrymme att röra oss på, plus en större säng! Det räcker gott och väl med 2 nätter i den lilla pluttsängen jag har här. Ingen av oss kan sova ordentligt eftersom det är trångt/varmt etc. Så det var helt rätt beslut att hyra ett större boende under tiden Pontus var här.
Lägenheten låg centralt och var jättemysig. Hyrde den via Airbnb :) 
 
På julafton hade vi underbart härligt väder här! 
Sol och 17 grader. Julkänsla var inte något som var närvarande men vi fick njuta av sol och värme iaf :)
På kvällen åt vi lite "svensk" julmat och skypade med halva släkten
Några av läckerheterna från ett traditionellt julbord ;) Dock ingen julskinka, så får vänta till nästa jul :(
 
Den 25e hade vi julfirande med ett par vänner härnere. Tog tyvärr inga kort, men vi körde "Secret Santa" då en köper en julklapp för x€ och sen drar ett namn om vem ska ge den till.  Jag fick choklad av Aigul och Pontus fick en te-sil av Rajon. Jag hade köpt en termos, som Aigul fick, och Pontus hade köpt en selfie-stick som Vladi fick. Rajon fick ett spel, ungefär som "logo-quiz", som vi spelade under kvällen.
Kvällen bestod av matlagning, äta, äta och äta ännu mer, spela spel och dricka hejdlöst mycket vin. Annorlunda, men skoj jul får jag säga.
 
Jag och P. tog även en tripp till Toulouse för att hitta på ngt ett par dagar :) Bodde på Plaza Crown hotell mitt i smeten, vilket var rätt skönt. Slippa orientera sig så mycket. Det vara bara gå ut och sen hade du hela stan att utforska. Första dagen gick åt till att hitta ett par jeans till mig. Vi var inne i varenda jäkla butik med jeans, som människor med långa ben och breda höfter kan ha; Levi's, Diesel, La Fayette m.m. Provade märken som Lee, Levi's, Diesel, GUESS... you name it. Inte ett enda par satt bra.. 34 i längd var förkort på nästan alla modeller?! Har jag växt eller är 34 i längd här kortare än hemma? Köpte 2 tröjor som tröst istället.
 
Sista dagen i Toulouse var det meningen att vi skulle åka till Airbus-fabriken utanför Toulouse. Biljetterna var köpta och vi tog med lunch att äta på vägen, då det tar ca 1 timme att komma dit. Meeeen, när vi kommit till spårvagnen som ska ta oss ut till tjotahejti står allt still i ca 30 min pga en olycka på spåret. Det blev tyvärr inget Airbus för oss, så vi fick hänga i hotell-baren till vi skulle åka hem..
 
Hotell-rummet
 
Nyårsafton firades hemma hos Mariana. Vi gjorde det enkelt för oss och beställde pizza från Domino's. 
Drickat för kvällen. Klart det måste finnas tequila när en ska fira nyår hos en mexikan :D
hela gänget...
.. et moi
Värden fick gå och lägga sig strax efter tolv-slaget men vi andra höll oss pigga till klockan var 3 eller liknande... Då sa mitt huvud att det var dags att gå hem. Nyårsdagen spenderades i sängen med en påse chips, godis och en säsong Vänner. Gick upp kl 17, tog en dusch, gick och köpte mat på KFC, åt, kollade på film och somnade igen. Not so efficient såattsäga.
 
2Januari och Ps. födelsedag! Skämde bort honom nästan hela dagen; fixade frulle, bjöd på lunch, gick på bio.. Gav honom även ett gott skratt genom att vara lite tankspridd as usual: 
Vi var tvungna att lämna lägenheten runt lunch den dagen, så vi gick upp i någorlunda god tid för att hinna städa osv utan att stressa. Vi blev klara strax innan 12 och åkte till mitt lilla krypin där jag packar upp mina saker och packar ner sånt som P ska ta med sig hem.  Vi går ut och äter lunch på Central Pub här i närheten, och när vi nästan ätit upp ringer Michel, som vi hyrt lägenheten av, och säger att vi nog glömt ngt i kylen. Först trodde jag han menade senapen jag lämnade kvar med flit så tyckte det var lite märkligt... Tog ett par sekunder innan poletten ramlade ner och han antagligen menade mina jeans som jag la i frysfacket ett par dagar tidigare.. oopps.. P skämdes så mycket att han inte ville följa med och hämta dom haha (Han följde med till slut iaf..). Vi fick snällt stressa iväg och hämta dom, då nästa gäst skulle komma en stund senare. Så kan det gå :)
 
Igår åkte P hem och nu har jag nedräkning tills jag kommer hem! Blandade känslor runt det dock då jag träffat många nya vänner här <3
xoxo

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2016-01-04 16:39:04

Ser ut att ha varit riktigt mysigt! :)

Postat av: Amanda

Publicerad 2016-01-04 16:39:04

Ser ut att ha varit riktigt mysigt! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela