Amanda

One life, many ways

- Vendredi

Publicerad 2015-09-25 14:03:00 i Allmänt,

 
Denna himlen hälsade mig god morgon idag. Var till och med vackrare i verkligen
 
Har inte så mycket att uppdatera er om sen sist mina vänner, men försöker knåpa ihop något;
 
I onsdags tog jag mig ut på en promenad för att få lite frisk luft. Gick till Books & Coffee, som Carl tipsat om hade riktigt kaffe, in fjantiga espressos man får här om man beställer en kopp. Testade en Cappucino och kan ärligt säga att det var den godaste jag druckit! 
 
 
Ser den inte god ut?
Fick en lite chokladbit till och det smakade underbart tillsammans
 
Namnet skvallrar ju om att det finns böcker där också, och mycket riktigt, där fanns det mycket att läsa! Fanns både franska och engelska böcker, allt från romaner till reseböcker. Jag valde en Tintin i serieformat på franska. Den var faktiskt lite rolig, det jag förstod :)
 
Igår, torsdag, var det dags för gymmet igen! Överkropp stod på schemat. Det kändes att jag inte tränat på ett tag då musklerna inte hunnit återhämta sig helt från i måndags. Eller så var det dålig energi i frukosten.. 
Skulle möta min "Buddy" Manuela för en lunch vid 12 så efter gymmet gick jag hem för att ta en snabb dusch innan jag skulle iväg igen. Den blev snabbare än förväntat då det inte fanns något varmvatten?!  Höll på att börja gråta pga det kalla vattnet. Tack för att torrshampoo finns och att jag inte körde intervaller på löpbandet så jag inte var helt äckligt svettig i håret. 
 
Lunchen var trevlig och vi fick sällskap av en av Manuellas kompisar. Man märker av ålderskillnaden när man pratar om nöjen och planer för helgen. Dom är 19 och 18 år och jag 25.. Deras helger går ut på att festa, och mina är tidiga kvällar och träning typ.. Blev bjuden på fest igår, men då jag hade franska på kvällen så tackade jag nej. Skulle ju även träna idag så kan ju inte vara ute och slira kvällen innan ;) 
Efter lunchen fick jag hjälp att skriva ut lite papper som skulle skrivas under och skickas in till CROUS eller Lokaviz. När en äntligen tror att allt är i ordning.. 
Nino var snäll och scannade in dom i sitt labb så jag kunde skicka in dem idag, annars hade jag väl blivit ruinerad om jag skulle behöva betala 2€/papper hos idioten jag gick till förra gången. 
 
Igår var det som sagt franska och vi läste en artikel om Martin Luther King och diskuterade lite runt den. Håller nog på att bli sjuk eller något för jag frös som tusan på lektionen och huvudet var inte med alls...
 
 
 
 
 
Väl hemma tänkte jag ta mig en varm dusch, då varmvatten kommit tillbaka. 
Satte på duschen, studsar in, står i duschen och det droppar i princip ur munstycket.. Det är inget tryck i den i vanliga fall men detta var löjligt...Det lilla som kom ut var i alla fall varmt, alltid något... Hade ett fint mail skrivet i huvudet som jag tänkte skicka iväg till hyresvärden.. Tror nog jag ska göra det. Jag tänker verkligen inte betala full hyra när INGET funkar. Elementet fungerar bara på morgonen, duschen har inget tryck/ inte varmvatten 24/7 eller ens vatten?! Dörren går inte låsa alla ggr och idag när jag kom från gymmet hade någon varit här och kollat på dörren, men inte hittat något "onormalt"?!
Och imorse när jag satt och åt frukost börjarde brandlarmet i rummet tjuta utan anledning... 
 
Helt plötsligt låter inte Sverige som ett så hemskt land va? Nä precis!
 
Ser det som utmaningar och bra träning för tålamodet.. 
 
Annars idag händer det inte så jättemycket. Ska till Starbucks ikväll när Nino slutat experimentera i labbet.. Det är även matfestival precis utanför så kanske tar en närmare koll på vad som erbjuds. Gick förbi lite snabbt efter gymmet och godiset står precis utanför min port! Eller ja, innan godiset står det 2 får, några ankor och andra fåglar innanför ett provisoriskt staket. Dom går all in här! Fanns massa mat, ostar, kött, bakelser, marmelader, you name it! Det håller på hela helgen så lovar att ni får bilder och bättre uppdatering efter helgen!
 
xoxo
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela