Amanda

One life, many ways

- Matmarknad

Publicerad 2015-09-30 11:23:39 i Allmänt, Vardag,

God dagens kära vänner!
 
Hoppas ni mår bra. Har hösten kommit än? Här är det runt 23 grader på dagarna fortfarande, men det kryper ner i temperatur på morgnarna och kvällarna. Försöker njuta så länge det varar
 
Nu var det inte vädret jag tänkt skriva om utan visa er lite bilder från i söndags och "matmarknaden" som var utanför mig i helgen. Tog inte så många kort, tyvärr. Ville visat er hur många olika marknadsstång det var, men kan meddela att det var måååånga. Det gick runt ett helt kvarter i princip. 
 
 
Dessa godingar stod precis utanför min port; byggnaderna bakom bilen och Monica.
 
 
En lama och en kalv? 
 
 
Åsnor!
Det fanns även minigrisar, en tjur, kaniner, ponnys barnen fick rida på och gäss. 
 
Jag och Monica provade att äta pulled duck till lunch. Heter säkert inte så men såg precis ut som pulled pork. Jättegott! Vi gick runt och kollade in alla stånd, där det såldes ostar, dadlar, jucie, godis, foie gras, marmelader, grönsaker, äpplen (1.40€/kg!), bröd, pajer och bakelser. Allt du kan tänka dig.
Jag köpte dadlar, spirulina och äpplen.. Inte en enda ost. Besviken på mig själv. Men som Carl sa igår, en är ganska bortskämd med ett bra Carrefour som har allt, precis bredvid oss.
Spirulina är något algaktigt och tydligen superhäslosamt. Dyrt var det också. Det bästa är att bland det i en smoothie men då jag inte har en mixer går kvarg och gröt lika bra. Kvargen blir alldeles grön! Får visa er en morgon. 
Nino mötte upp oss efter ett par timmar och så kollade vi igenom allt en gång till. Tanken var att lyssna på en gospel-konsert i kyrkan men det kostade pengar så vi struntade i det.
Vi hittade istället en orkester som spelade vid floden, helt gratis! Har aldrig lyssnat på något sådant innan och det var verkligen något extra. Häftigt med alla instrument. Undrar om musikanterna ens kollar på dirigenten eller har koll via sina nothäften.
 
Vi fick lyssna på Carmen, My Fair Lady, Mary Poppins och L'arlésienne.
Jag kände igen vissa stycken av Carmen men var annars helt lost. Gissade Mary Poppins 3/4 gånger hehe..
 
 
Vill ni lyssna ett stycke finns ett klipp på instagram: @apelberg
 
Efter den lilla konserten tog Nino och Monica kanalbåten över floden och jag traskade hem och åt middag.
Händelserikaste söndagen hittills!
 
Idag onsdag och jag måste plugga franska! Har tagit tag i lite "viktiga" saker nu på fm och ikväll blir det bio, Everest. Måste kolla på trailern så jag vet vad den handlar om.. Att det är om Mount Everest fattar jag ju men ;)
 
Igår fick vi äntligen ett schema och på torsdag nästa vecka är det välkomstdag för oss internationella stackare! Och då kommer även min älskling hiiit! <3
 
 
En bild från London förra året 
 
xoxo
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela