Amanda

One life, many ways

- 8 September

Publicerad 2015-09-08 11:11:57 i Allmänt,

Tisdag idag min vänner! 
 
Då dagarna här inte bjuder på så mycket spänning för tillfället får jag försöka göra ett par utflykter så jag kommer utanför dörren åtminstone. Dagens planer blir på att besöka banken och få mitt franska SIM-kort och bankkort och kanske besöka Jardin Public och ta en lunch i solen. Ska bli 24 grader här så får passa på att njuta! 

Igår var jag och fixade månadskort för buss/spårvagn och kanalbåtarna(?). Dem hade ett studenterbjudande där även cyklar ingick men då jag inte får mitt studentkort förrän i oktober så fick jag nöja mig med det vanliga sålänge. Det är bra mycket billigare här än hemma,30.40 €/månad.
 
Efter det fördrev jag lite tid på stan, utan att köpa mer än helt värdelösa plackers till tänderna. Tråden fastnar mer mellan tänderna än vad den tar bort skräp.. 
 
Väl hemma tog jag en snabblunch och kollade på "How I met your mother", innan jag gick till den botaniska trädgården och la med på en bänk och lyssnade på en fransk podcast i solen. 
 
Gick sedan runt och kikade lite på allt som fanns. Det skulle behövas en rejäl rensning av ogräs men väldigt mysigt ställe!
 
 
 
 
 
 
 
Resten av dagen/kvällen spenderades hemma.
Inatt vid 00.30 vaknade jag av ett jäkla ojud. Något slags larm men har ingen aning om vad det var. Trodde först det var något brandalarm, men då ingen annan verkade gå ut stannade jag också kvar... Det slutade efter ca 5 min och jag kunde återgå till min skönhetssömn!
 
Morgonen har gått åt till att se klart på "How I met your mother", äta frukost, dricka alldeles för mycket kaffe (hej koffeinkick) och nu precis var elektrikern här och fixade ett eluttag som satt löst. Skulle behöva prata lite mer franska märker jag, och inte bara läsa och lyssna..
 
Önskar er en fin dag!
 
xoxo
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: inda

Publicerad 2015-09-08 14:01:11

du får gå ut till någon butik där de har massa anställda du kan prata med :P

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-09-08 15:00:51

Om du vill träna och göra nytta kan du rensa bort lite ogräs😉😘😘😘

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela