Amanda

One life, many ways

- 2 September

Publicerad 2015-09-02 19:11:39 i Allmänt,

Woho!
 
Nu har det äntligen löst sig med lägenheten så idag fick jag nyckeln till mitt lilla krypin! Och då menar jag lilla... Men efter lite städning och lite användbara prylar (som kudde, täcke, köksredskap och mat) så ska jag allt överleva 4-5 månader här.
 
Förmiddagen började med att åka och betala för franska-kursen. Bra att en gör det när hela kursen är slut lixom.. När det var gjort tog vi spårvagnen till universitet vi ska hålla till på för att försöka reda ut detta med borgenär och trassel. 
Efter lite letande på unversitet, som ger en känslan av att var på mentalsjukhus typ, hittade vi äntligen Azalée, vår kontakt på IAE Bordeaux. som även bott i Sverige i 15 år. Så vi pratade mer svenska än franska.. Efter att ha förklarat vårt problem och hon ringt ett par samtal så verkade det som att allt vi skickade in i måndags stämde, och vi kunde få våra lägenheter!
 
Vi var först tvungna att åka med ett intyg halvvägs tillbaka till det univ. vi läst franska på, och precis varit på. Väl där fick vi ett nytt papper (ALLA DESSA PAPPER!!) som vi skulle lämna till personalen på campuset som vi ska bo på. Och det ligger vägg i vägg med IAE, där vi var 30 min innan. Kan säga att jag åkt väldigt mycket spårvagn fram och tillbaka genom hela Bordeaux idag. Men det var det värt! 
 
natt blir det sista natten på hostelet. Och på ett hostel över huvudtaget på läääänge. 
 
Ville bara uppdatera er om läget! Hörs snart igen
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela