Amanda

One life, many ways

- 13 September

Publicerad 2015-09-13 16:35:28 i Allmänt,

Söndag igen och ännu en vecka i denna härliga stad har gått! 
 
I fredags fick jag äntligen mitt franska SIM-kort. Skönt att kunna nå folk härnere utanför den trygga Wifi-zonen hemma. 
 
Tog även en härlig promenad i parken och åt kanske världens största Pain au chocolat.
 
 
 
 
 Det fanns väldigt många olika sortsers fåglar i parken som stod och häckade vid vattnet. Dem brydde sig inte ett dugg om oss fascinerade fånar som tog kort på dem. 
 
 Denhär kör någon slags balansövning; stå på ett ben och sova är ju alltid skönt..
 
 
Efter att ha låtit som en turist och sagt "wow" och "oj" 1800 ggr så var det dags att traska hemåt. 
 
På kvällen hade vi picknick vid floden. Väldigt bra initiativ av Edjacksson måste jag säga! Han är lite som spindeln i nätet här. Alla vet vem han är och det är inte så konstigt då han pratar med allt och alla konstant. Har ett par saker att lära mig av honom! Han pratar bl.a. 5 språk(?!) nästan helt flytande. 
 
 
 
 
Jag kan tänka mig bo här jämt! Så fin och mysig stad. Pontus får flytta hit och bli hemma-man!
 
Efter lite väldigt mycket mat och vin och inga toaletter i närheten som fungerade åkte jag hemåt. Längsta resan med spårvagnen någonsin! Det är i sådana lägen en önskar att en var man i stället haha.
 
I går var planen att åka till ett shoppingcenter med Nino och Kathy. Då båda avbokade frågade jag istället Monika, som lyckligtvis inte hade några planer! Jag var tvungen att ha ett par nya jeans då det enda paret jag har med mig har gått sönder. Likaså mina chinos från Me&I har spruckit. Vet inte om jag ska ta detta som ett tecken på att min bakdel växt?
Tillbaka till shoppingen; Eftersom jag har en väldigt konstig kropp kan jag inte köpa jeans på typ H&M, Zara eller andra affärer där dom bara har stl 36,38,40.. utan måste har riktiga jeans-storlekar. Vi gick in och ut i mååånga affärer (kollade givetvis på annat också) utan att hitta en enda riktigt "jeansaffär". Då en blir hungrig av att leta kläder bestämde vi oss istället för att leta efter en restaurang som inte ruinerar studenter. Och som alltid när en slutar leta efter något, så hittar en det! Helt plötsligt uppenbarade sig Levi's framför oss. Maten fick vänta en stund till. Hittade ett par jeans med lite högre midja som håller in allt! inklusive organen, det ni! Han i affären sa att dem skulle töja/forma sig lite.
Mission accomplished so to speak.
 
Lunchen smakade nog till och med lite godare efter jeansköpet.
 
Kvällen spenderades med Kathy och Claudia på en cool restaurang; Ed Wood
 
(Bild från google)
 
 
 
Jättegod tapas med lökringar, mozarellasticks, nachos, chicken nuggets och bläckfiskringar.
Rullade nästan därifrån 
 
Idag är det grått och trist ute så det enda vettiga jag gjort var en promenad innan frukost. Råkade hamna lite "fel" och gick förbi en plats där hemlösa/tiggare slagit läger. Vet inte vad det var för människor men lite skumt område..
 
Kanske tar mig i kragen strax och åker till Kathy och Claudia för en kaffe lite senare.
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela