Amanda

One life, many ways

- 1 september

Publicerad 2015-09-01 21:09:19 i Allmänt,

God kväll mina vänner! 
 
Vill ni veta hur det går med boendet? Dåliga nyheter, ni får tyvärr vänta lite längre för jag har ingen aning om hur det går. Förhoppningsvis bra. Ingen som känner någon som jobbar och bor i Frankrike som vill skriva på lite papper? 
 
Idag var det hur som helst sista dagen på franska-kursen. Känns lite tråkigt då alla man träffat denna vecka pluggar på andra ställen i stan. Klart vi kommer ses ändå, men inte på daglig basis. Då vår lärare började sina kurser för terminen idag så fick vi i A-gruppen ha lektion med B-gruppen. Vi är alltså den lägsta nivån, men B var inte mycket bättre. Dom hade ett större ordförråd, men annars hängde jag med ganska bra på vad som sas. Känns bra att det går framåt! Nu ska jag bara parla själv också, det är det som är det svåra. 
 
Eftermiddagens utflykt tillbringades på Musée d'Aquitaine. Guiden där babblade på lika snabbt som hon på Châteu Pape Clement förra veckan så där fattade jag inte mycket. Dom lägger inte nivån lågt precis. Muséet i sig var ganska tråkigt, men tog lite bilder ni ska få se! Ni får även texterna så kan ni köra google översätt ;)
 
 
 
 
Nu har jag precis ätit lite idag och sitter och lyssnar på en par tyskar som sitter bredvid och babblar. Det är mycket tyskar här! Jag var ute och sprang en lite sväng förut för att få rensa tankarna lite. 
 
Det här var tankemöstret under tiden:
1. Börjar powerwalka - åh vad skönt väder, inte för varmt och det blåser lite! perfekt
2. Efter 10 min PW - okej, jag börjar spring snart. När jag kommer till bron
3. Kommer till bron - Nä, det går uppför här. Inte bra att börja i en uppförsbacke. Börjar springa när jag är på bron.
4. På bron - Det kommer se konstigt ut om jag börjar springa nu, eftersom jag inte sprang innan. Går över istället
5. Mitt på bron - Om ingen ska se när jag börjar springa kommer jag inte kunna springa alls.. PROBLEM
6. Nästan över bron - ooh, måste över till andra sidan bron. ska ner vänster där borta. 
7. Kollar efter bilar/spårvagnar - Okej, det är fritt. Då kan jag lite snyggt småjogga över vägen 
8. På andra sidan - Nu joggar jag redan så då kan jag fortsätta.. BRAVO
9. Efter ha sprungit 5 min - BARA 5 min? Vafan, trodde det var minst 10. aja, när började jag springa. efter 14 min, 20 min? säg 20 min, då ska jag springa minst 15 min.
10. Okej, tänk inte, bara andas och kolla på allt annat.
11. VARMT, DÖENDE! Hur långt är det kvar?
12. Oj, sprungit 15 min och nu går det rätt bra. Måste springa 20 min då jag gick 20 min. 
13. Kommer in till stan igen - Här kan jag ju inte sluta. Spring 30 min minst!
14. Åh, bra låt, SPRING på! bara 4 min kvar.
15. Låten tar slut - gött! 
16. Kollar klockan - amen vafan, det är ju 4 min kvar nu?! såg fel på klockan.. Jävla skit. aja, spring på nu
17. 2 min kvar. spring, bara. Strunta i att du står still typ.
18. Sprungit i 30 min - Börja gå nu, det är helt okej! Bra jobbat!
19. Fan var långt det är hem nu. Aj vad ont mina höfter gör.
20. Fortsätt gå så kommer du framår iaf.
 
Ni hör ju, något helt annat att tänka på. 
 
Trevlig kväll mina kära <3
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-09-01 21:29:51

Du är knäpp😳😏😘. Varför behövs lönebeskedet på franska? Är inte det viktigaste att pappren dom stödjer din framtida inkomst är på franska/engelska? Om du vill så kan du kontakta Marie Mrozek, hennes Lars har ju sin kusin i Arcanchon😳...eller hur det stavas 😊. Puss😘

Postat av: Joakim

Publicerad 2015-09-03 14:17:41

Verkar som den mentala biten behöver jobbas på när det gäller löpningen 😂😂

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela