Amanda

One life, many ways

- 1 månad

Publicerad 2015-09-23 11:53:45 i Allmänt,

Idag är det 1 månad sen jag kom hit. Tiden går verkligen fort. Även om resan inte varit helt smärtfri känns det ändå rätt bra nu. 
Fick mitt beslut från CSN idag att jag äntligen får studiemedel! Ett tips till andra som ska studera (överhuvudtaget); ändra aldrig ett beslut ni fått om ni redan ansökt om studiemedel. Helt plötsligt måste dem ha en massa andra uppgifter än de som fungerade första gången. Men nu är det problemet ur världen!
 
Idag onsdag och jag har hunnit städa mitt otroligt stora krypin, måla naglarna och kolla på alldeles för många avsnitt av "Big Bang Theory". 
Min to do lista idag är inte speciellt lång då jag har vilodag från gymmet och alla andra är i skolan. 
Ska maila om problemet med min dörr då det inte hänt något sedan jag sa till, och sen tänkte jag ta en promenad om vädret håller i sig.
 
I måndags började jag dagen med ett träningspass. Har satt upp ett träningsschema för kommande 4 veckorna och hoppas jag inte hinner tröttna på övningarnar innan dess.. Har en tendens till att bli uttråkad efter 2 veckor..
Efter en dusch och lite lunch fixade jag veckans matinköp. 
På kvällen var det invigning av någon slags pyroteknisk konferens som hålls här i Bordeaux i veckan. Jag, Nino, Kathy och Claudia tog en kaffe innan showen började och uppdaterade varann om helgen.
 
Fyrverkerishowen var verkligen något heeeelt fantastiskt! Det var fyra olika shower av fyra olika pyrotekniker(?) från olika länder. En hade bl.a hållit i shower för OS, ESC, VM etc. 
Jag trodde det skulle vara något litet fyrverkeri som typ nyårsafton men icke! 
Hade jag vetat hur man laddar upp klipp hade jag visat er, men ni får kolla på dem jag är taggad i på Facebook.
 
Här är några bilder:
 
 
Den "dimman" som blev av alla raketer var inte att leka med. Man skulle behövt glasögon och munskydd
 
 
 
 
 
går, tisdag, var det dags för första lektionen i franska, ÄNTLIGEN.
Den är visserligen mellan 18.30-20.00 varje tisdag och torsdag, så hann bl.a. med gymmet, tvätta och laga mat innan. Skönt att ha något vettigt att göra och inte bra flyta omkring som en amöba och spendera pengar.
Lektionen började med att läraren var tvungen att fixa alla andra grupper så första 25 minuterna försvann. Sedan fick vi presentera oss själva och säga vad vi studerar här osv. När jag presenterat mig och sagt att jag var från Sverige började han diskutera Millenium-trilogin av Stieg Larsson. 
Kändes som en bra grupp och jag förstod nästan allt läraren pratade om, och de andra eleverna med. 
 
C'est tout pour le moment
xoxo
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela