Amanda

One life, many ways

- Push your limits

Publicerad 2015-10-03 15:25:42 i Allmänt,

God eftermiddag hörrni!
 
Lördag idag och hösten börjar göra sig påmind även här.Vaknade 6.30 imorse av att regnet vräkte ner utanför, plus lite blixtrar och åska på det. Somnade lyckligtvis om och sov ett par timmar till. Frukost, skype-date med Pontus och sen iväg till gymmet för ett härligt ben- och magpass. Riktigt jobbigt idag men känns skönt att styrkan kommer tillbaka. Hoppade intervallerna idag då jag fick sendrag i hela vänsterfoten så det fick bli lite extra lång stretch istället.
Det är det enda vettiga jag gjort idag. Kathy kommer förhoppningsvis hit senare och så kaaaanske vi festar till det lite för en gångs skull. Står mellan GLOW-party med Erasmus-studenter eller en pubrunda i la stada. 
 
Lovade er en bild på kvarg med Spirulina; 
Blev ännu grönare efter 5 min
 
Läste på en blogg att man även kunde blanda ut 1 tsk i ett glas vatten och dricka det innan frukost. Visserligen varnade dom om smaken men trodde inte det kunde vara så illa. Det kunde det...Det var bland det värsta jag smakat. Får testa med juice eller helt enkelt bara ha det i kvargen/gröten..
Undrar varför man utsätter sig för konstiga smaker och grejer bara för att det är hälsosamt? 
Människan i ett nötskal antar jag

 
I onsdags var jag, Monica och Nino bio, Everest i 3D.
 
Tre förväntansfulla tjejer innan bion
 
Så sorglig den var! och det blev inte bättre av att den var baserad på en sann historia.. Tårarna ville inte sluta rinna vid vissa scener. Usch. 
Annars var filmen bra, men inte någon jag gärna ser igen.
 

 
I torsdags testade jag på att klättra för första gången! Åååhåh så nervös jag var innan jag kom dit! Jag hade varken studentkort, "sportkort" eller något annat som man var tvungen att ha med sig. Åkte dit på ren vinst och förlust. Hade sett mitt namn på ett schema, torsdagar 12.15-14.00, så tänkte att jag i alla fall fanns med på något sätt. Var nära på att backa ur och strunta i det flera flera gånger innan jag satte mig på spårvagnen då det kändes helt hopplöst. Jag kan inte mycket franska, har som sagt inga obligatoriska kort och kan inte kommunicera på franska... 
Hur som så åkte jag dit, det värsta som kunde hända var att jag fick åka hem igen. Kommer in i salen (varken jättestor eller jättehög), frågar om läraren pratar engelska och får tillbaka; "Vi är i Frankrike och då pratar man franska". Går inte argumentera mot det så jag försöker förklara vem jag är och att jag står med på listan. Han frågar om jag klättrat innan och jag svarar aldrig. Han suckar och säger att jag ska komma på Tisdag kl 14.30 istället... 
Han pratar lite med några andra studenter och sen säger han till mig att jag ska stanna kvar och vara med. 
Min taktik resten av tiden var att göra som alla andra, under uppvärmningen, när jag skulle klättra etc. 
2 underbara tjejer som också var nybörjare lärde mig hur jag skulle knyta fast repet och hade bra tålamod med min dåliga franska. 
Jag hann upp och ner för väggen 2 ggr och gjorde många fel under tiden men gud så skoj det var! 
Lyckligast var jag nog över att jag "vågade" åka dit, själv. Att fråga sig själv "vad är det värsta som kan hända?" är min bästa strategi. Och svaret på frågan är oftast inte så farlig.

 
går, fredag. Träning, lite research för kommande projekt och kvällen spenderade jag hos Kathy. Åt middag och pratade om livet. 
 
 
Friterade pommes, panerad kycklingfilé fylld med bolognese och ost. Min mage gillade inte mig efter det..
 
That's all for now folks
 
xoxo
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela