Amanda

One life, many ways

- 28 oktober

Publicerad 2015-10-28 21:42:59 i Allmänt, Vardag,

God kväll raringar!
 
Redan onsdag och imorgon är sista dagen med föreläsningar! woho 
Kursen heter Information System och jag har helt ärligt ingen aning om vad vi ska lära oss.. Hoppas jag hinner klura ut det innan kursen är slut
 
 
Utsikten från klassrummet
 
 
Bion igår var jättebra. Verkligen en sevärd film!
Lustig händelse: När vi står i kön och ska köpa biljetterna till filmen kommer det fram en man och frågar om vi vill ha en gratis-biljett av honom. Han hade tydligen 2 koder som gav honom en biljett/kod, och han och hans kompis hade redan använt en och frågade om vi ville ha den andra. Osäkra på om det var ett skämt eller inte gick vi slutligen med på att han fick prata med kassören och ge honom koden. No joke, en gratis-biljett till oss och student-rabatt på den andra! 6,40€.. Det är annat än det man får betala i Sverige ;) Och tror ingen i Sverige ens skulle gå runt och fråga..
 
dag efter lektionen hade jag bokat tid för nagelförlängning och en massage för att skämma bort mig själv lite. Well, vi kan väl säga att jag troligtvis aldrig gör om mina naglar i Frankrike igen, om jag inte ser bild-bevis på att det är professinella människor som gör det.
För det första filade/slipade hon nästan bort mina egna nagelplattor när hon tog bort mitt Shellac jag hade sedan tidigare. Träffade även nagelbanden ett par ggr eller 100. När hon sedan ska klippa ner mina naturliga naglar, klipper hon mig i fingret så att en skinn-bit lossnar..
Hon lyckades köra "nagel-slipen" mig på huden så jag började blöda på 3 ställen...
Naglarna ser ut som skit och hon skyllde på att jag har känsliga naglar. Som professionell kanske man tar hänsyn till sådant men jag vet inte..
Kan tilläggas att hon kunde prata engelska och har ägt skönhetssalongen i 8 år. Naglar kanske inte är något dom borde erbjuda, speciellt inte om dom ska stressa igenom hela proceduren.
 
 
 
Lovar att till och med jag hade kunnat göra det bättre! Men men, bara naglar och inte världens undergång. Prutade ner priset en aning men skulle inte ens behövt betala för detta...
 
Efter den katastrofen tog jag mig till gymmet för lite ABS-träning och Yoko JUMP. Lustiga namn på grupp-pass och instuktören för ABS-passet är helt crazy! Svettigt och roligt, som det ska va :)
 
 
xoxo
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela