Amanda

One life, many ways

- 27 Oktober

Publicerad 2015-10-27 08:27:18 i Allmänt,

God morgon,
 
Har precis ätit frukost och läst igenom nyheter och mindre viktiga saker till ljudet av fransk radio. Än så länge är det fint utanför fönstret, men ska dock bli sämre om en ska tro på väder-appen... 
Har lektion mellan 10-13 idag, Information system. Låter som en spännande kurs va? Igår har vi första kursen i Financial accounting så nu har jag 3 böcker från biblioteket hemma för att uppdatera hjärnan. Tackar även mitt yngre jag för att jag läste bokföring på Campus 2010! Annars hade jag varit heeeelt lost igår.
 
Nya tag idag helt enkelt!
 
Något roligare att berätta om:
I söndags var jag på "La Fête du vin noveau" (Nyvinsfest). Vad nyvin är vet jag inte då jag inte smakade, men ser ut som äpplejuice. Innehåller tydligen bubblor också. 
"Festen" hölls i ett mysigt kvarter mitt i Bordeaux och det fanns mycket annat att kika på än bara vin och mat. Gamla antika prylar så som böcker, foton, vykort, kläder, porslin, möbler osv. Jag var helt lyrisk!
 
 
Musiker i varenda gathörn!
 
 
 

 Inga nya saker precis :)
 
Gick runt och strosade bland alla gamla saker tillsammans med ett par av tjejerna, tog en kaffe och hade allmänt trevligt. Bra söndag!
 
Nu måste jag kila,

Ikväll blir det bio med Monica, "Alone on Mars" med Matt Damon. Trailern var bra så hoppas filmen håller måttet.
 
Önskar er en härlig tisdag!
 
xoxo
 

Kommentarer

Postat av: linda

Publicerad 2015-10-27 15:47:56

haha, ofta de bytt namn på filmen till ett annat ENGELSKT namn på den i frankrike. såg den här om helgen, fast här heter den ju som orginalet "The Martian" :P gillade den i alla fall :D

Svar: Det var jag som översatte den franska titeln till engelska bara, trodde den hette så på engelska hehe. På franska heter den "seul sur Mars" ;)
C'est la vie

Postat av: linda

Publicerad 2015-10-29 09:27:32

hahah! jaha ;) tänkte att va fan, visst att de alltid byter från orginaltiteln, men att byta till EN ANNAN engelsk lät ju as konstigt. :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela