Amanda

One life, many ways

- Treasure hunt

Publicerad 2015-11-17 21:53:55 i Vardag,

Trots det hemska som hände i fredags kände jag inte för att sitta inne och bli deprimerad hela helgen. I lördags hade IAE BIG, en studentkår på universitet, anordnat en skattjakt runtom i Bordeaux sedan innan, så jag tvingade med mig Vladi och Rajon på den! 
Vladis mamma hade bett honom stanna inne och var inte riktigt motiverad, men samma sekund som vi fick kartan i handen och uppgifterna att lösa så satte hans tävlingsnerv igång och allt annat glömdes bort. En skattjakt som dom hade räknat skulle ta 2h - 2.5h tog för oss 1h20min... Inte riktigt vad jag hade räknat med men det var bara springa efter. 
 
Sammanlagt var vi 13 av 21 anmälda som dök upp och fyra lag. Ett lag tog mer än 2.5h på sig och vi var tvungna och vänta in alla innan det bjöds på picknick.. Jag, som alltid verkar vara hungrig vid fel tillfälle, höll på att svälta då jag inte ätit sedan frukost och nu var klockan ca 16. Vladi var inte poppis just då. Men som tur var vann vi då vi hade bäst tid, vilket slog det lag som hade lika många rätt som oss! :)
 
 
 
Efter lite fika (bl.a "bullar" med nutella) så var vi alla tre lyckliga vinnare! Och vad vinner en inte här om inte en flaska vin och macarons? Ska förhoppningsvis njuta av detta imorgon kväll tillsammans med mina team-mates
 
 
Deltagare och IAE BIG.
Riktigt bra anordnat och roligt att se (läs springa förbi) små gömda smultronställen 
 
Kvällen spenderades framför ett kaptiel om cross-cultural communication som vi läser denna vecka. Intressant ämne, men att ha tre dagar, 6-7 h/dag med bara detta och sedan är det över? Den kunskapen blir inte långvarig tyvärr. Mer om det en annan dag!
 
xoxo
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela