Amanda

One life, many ways

- Samedi

Publicerad 2015-11-28 12:10:04 i Allmänt,

Äntligen lördag och jag har tid att andas ut innan alla måsten inför nästa vecka. Denna vecka har verkligen varit full från morgon till kväll. Mån-tors har jag haft lektioner mellan 9-17 plus 2 kvällar med franska i 1.5h och lite homework på det.
 
Igår var en "ledig dag" som började med "frukost"-presentation från en herre som jobbat inom oljeindustrin hela sitt liv. Frukost här är croissanter, pain au chocolat eller pain aux raisin med kaffe/ te. Börjar lära mig detta nu så äter riktig frulle innan ;) Det dom kallar frukost är fika för svenskar..
Hursomhaver, presentationen var ganska intressant då han berättade om hur han jobbat som expat hela sin karriär och varit i olika länder; allt från Afrika, Kuwait till Holland, jobbat sig upp till CCO och kunde gå i pension vid 54 års ålder. Även om han var intressant att lyssna på kunde inte min kritiska sida till olje-branschen sluta undra vad han/dom gör för att ställa iordning allt sen. Nu jobbade han visserligen inom service, så olje-bolag som SHELL och TOTAL anlitade dom till att bygga olje-riggar etc. Men tydligen tjänar man ap-mycket pengar på det också så på någon sätt får ju någon annan betala.
Kalla mig cynisk eller pessimist men det är så världen ser ut. Kalla mig gärna realist ;)
 
 Efter att gnällt av mig lite på mamma åkte jag och Anna till IKEA! Heavenisaplacenearby. Ganska intressant att jag är på IKEA oftare här än hemma.. Inte jättekonsigt kanske med tanke på att jag saknar vissa saker i affärerna här, plus att det är skönt att känna sig som i Sverige för ett par timmar :)
När vi ska gå in står det en vakt och ber oss öppna våra väskor. Jag som trott att allt är precis som vanligt efter terror-attacken har visst inte varit ute så mycket.. Vi hade som tur var inga bomber i väskan och kunde passera utan problem ;)
Till lunch tog vi varsin köttbulle-tallrik innan vi gick och kollade in alla fina jul-saker. Hittade jättefina lampor men lite onödigt att köpa det här när bagaget är gaaanska begränsat hem.. Köpte ett anteckningblock, vilket är något slags rekord tror jag, Har aldrig kommit undan billigare ;). Jämnade dock ut det genom att gå bananas bland matvarorna 
Pepparkaksdeg, godis, pepparkakor, tunnbröd, kaviar, knäckebröd och vinglögg fick följa med hem. Köpte även en lussebulle som färdkost. mmmMMMm
 
Nöjda och glada gick vi vidare till shopping-centret mitt emot. Där fick vi ännu en gång snällt visa upp vad vi hade i påsar/väskor. Den vakten visste var vi hade varit innan iaf ;) Köpte lite nödvändigheter inne på Yves Rocher och Nocibé innan vi tog tramen hem.
 
Detta kommer vara min nya look efter helgen om jag äter allt jag köpte igår ;)
 
Kvällen bestod av ett Body Pump-pass följt av 10-15 min ABS. Inte nog med att vi avslutar pump-passet med mage, ABS-träningen är rena tortyren och tränaren går runt och gapar och skriker (kanske peppar men vad vet jag..). Jag kan inte skratta idag utan att det gör ont. Lätt värt det! 
Efter en dusch och lite fisk och broccoli gick jag till The central Pub och drack en körsbärs-öl med några från la Bastide (där vi bor). Vid halv 1 stämplade jag ut och fick äntligen krypa ner i sängen
 
Idag vaknade jag 8.20 av någon konstigt anledning. Har hunnit tvätta, städa, äta frulle med Pontus via Skype och gjort mig redo för dagen. Då troligtvis ingen annan är typ vaken än så får jag ta en promenad till la stada själv. Måste köpa torrshampoo.. Tänkte även tjuvkika in jul-marknaden här innan jag ska göra det ikväll tillsammans med de andra. ;)
 
Hur firar ni första advent imorgon?
Trevlig helg mina vänner.
 
xoxo
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-11-28 22:06:20

Tomteparaden i Lidköping men jag är diskad pga för lite hår i ansiktet 😀

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela