Amanda

One life, many ways

- 23 november

Publicerad 2015-11-23 08:42:21 i Allmänt, Vardag,

God morgon kompisar!
 
Har ni det kallt hemma? Kan meddela att det är kallt här med.. Tog en promenad igår kväll och trodde benen skulle frysa ihjäl. Alla här tycker det är konstigt att jag fryser när det är 15 grader och regn, eftersom jag är från Sverige. Well, säger som jag brukar; jag är helt enkelt född i fel land. I mitt förra liv var jag säkert en orangutang i Afrikas djungel (med tanke på mina långa armar och ben). 
 
Helgen har annars varit lugn. Festade till det lite på fredagen men när resten av gänget gick vidare till ett erasmus-party gick jag hem i stormen. Min skinnjacka var fortfarande blöt i lördags eftermiddag.. 
I lördags fortsatte det att renga och blåsa så jag stannade inne och pluggade bokföring... Fick även vara med på Lollos babyshower via Skype :) Lite dålig uppkoppling dock, men det kändes nästan som att jag var med IRL so to speak.
 
Tvingade mig ut på en promenad mellan skurarna. Och mellan skurarna var ordet, för 2 sek efter att jag gått in öppnade sig himlen igen.
 
På kvällen skypade jag med Pontus, som hade sällskap i helgen av hans kusin m. flickvän. Såå, teoretiskt sätt var jag hemma i helgen ;)
 
Igår blev även det en plugg-dag, Körde lite hemma-träning eftersom gymmet är stängt på söndagar och städade lite (vardagstråk!) Skulle ut och ätit "lunch" med Nino  och Claudia egentligen, som sedan bestämdes bli middag, som sedan inte blev någonting då dom är så jävla omständiga. Jag blev så irriterad så sket i det och tog en promenad i ren ilska
 
 
Tur att en promenad med Filip och Fredriks podcast i öronen kan göra saker bättre!
 
Hoppas ni haft en bra helg! Idag börjar en ny kurs och skola mellan 9-17, woho!!
 
xoxo

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-11-24 09:03:49

Skönt å höra att du lever och mår bra 👍

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela