Amanda

One life, many ways

_ Toulouse del 2

Publicerad 2015-12-23 10:20:00 i Travelling,

Efter ett par timmars turistande med Thibault som guide var några fortfarande bakis efter fredagens utgång, och andra ville fortsätta turista.
Jag och Anna ville hellre turista i affärer och se saker som Zara och andra intressanta butiker ;)
 
Alla vet att man behöver fylla på energin efter någon timme ;)
Hittade ett café där folk KÖADE för att få bord! När vi sett deras utbud förstod vi varför, så vi ställde oss också i kön och väntade säkert 15 min på ett bord.
Båda beställde den godaste (och största) cheesecaken ever! 
Cafét låg på en av sidogatorna i en liten mysig gränd med denna fina fontän i mitten :)
 
Mätta, trötta och nöjda gick vi tillbaka tilll hostelet för att vila lite innan vi skulle äta igen. Konstigt att alla resor man gör går ut på att äta hela tiden ;)
Restaurangen var en liten fransk och låg i en källare. Deras specialité tror jag var anka, då 4/5 rätter inkluderade anka..
Min förätt; Foie Gras (gåslever) med rostat bröd. 
 
Varmrätten var en lax, men den glömde jag ta kort på..
 
Efterrätten var "tarte tatin" (fransk äppelkaka) med vaniljkräm 
 
Rullade ut från restaurangen efter den kulinariska resan
 
Vi fyra "vuxna" kände inte för att klubba vidare till samma ställe som kvällen innan, så vi gick till en bar istället. Jag och Anna var dagen till ära nyktra och höll oss till vatten, medan Vladislav och Carl beställde vin respektive öl. 
 
Söndagen bjöd på tidigt uppgång då bussen gick 8.50. Vi var tillbaka i Bordeaux runt 12-tiden och där slutade det lilla äventyret!
 
Idag är det bara en dag kvar till julafton, och vi får lägenheten vi hyrt i eftermiddag! Ska bli skönt med en riktig säng och slippa trängas i en 90 cm-säng i 2 veckor ;)
God Jul på er!
xoxo
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela