Amanda

One life, many ways

- 31 augusti

Publicerad 2015-08-31 06:30:00 i Allmänt, Vardag,

Bon jour!
 
Hoppas ni alla haft en bra helg! Härligt med måndag och ny vecka. Lite som ett nytt kapitel i livet varje måndag. 
I mitt liv idag står det franska (som ni kanske börjat förstå vid dethär laget) på schemat även denna förmiddagen och sen fritt på eftermiddagen. Då ska jag dock till rätt C.R.O.U.S. lämna in alla papper. Kanske det blir ett glas vin med klassen senare. Det ska äntligen regna här idag så vi får se hur många som vågar sig ut. Ska bli skönt med lite regn faktiskt. Igår kväll kunde jag sitta helt stilla och svettas ändå. Mmm, very fresh I know.. det är luktfuktigheten som är på typ 110% här.
 
 
 
 
 
går var det söndag och jag hade en dag off från lektioner. Hade dock läxa tills idag så jag var inte helt ledig. Jag och Monika tog en liten tripp till en marknad med MASSA mat och annat skoj; allt från fisk, ost, frukt och grönsaker till kött, skor, underkläder. Väldigt bra priser också. Men då vi skulle bara borta från hostelet hela dagen kändes det inte helt 100 att köpa med sig en massa färska saker, så vi gick mest runt och kollade in alla läckerheter. Sedan tog vi en promenad genom shopping-gatan mot floden, där vi satte oss under ett träd, mitt i vägen och gjorde läxan. När det blev lunch-dags tog vi oss in mellan byggnaderna igen och hittade ett mysigt ställe. Till efterrätt blev det crêpe med nutella! Y to the U to the M to the M to the I to the E: yummie! 
 
 
Mätta och belåtna tog vi sikte på att utforska en annan del av stan och föröska hitta skugga samtidigt. In på ett Carrefour för att svalka av oss lite och sen gick vi mot en liten mysig park vid hostelet. Där satte vi oss och pluggade lite mer franska i skuggan i väntan på att få våra rum igen. Varje dag städas dom mellan 11-16 och då har vi ingen tillgång till dem. 
 
Eftermiddagen och kvällen blev till att göra minsta möjliga, då varje rörelse medförde svettattacker..
 

Kommentarer

Postat av: linda

Publicerad 2015-08-31 17:45:29

åh! allt låter så himla kul och spännande. :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela