Amanda

One life, many ways

- 27 augusti

Publicerad 2015-08-27 22:59:11 i Vardag,

Bon soir!
 
Idag har det varit ännu en härlig dag här med en intensiv kurs på fm. Även en liten surprise med brandalarm mitt i lektionen. Varmt och skönt har vi haft med hela 30 grader på eftermiddagen när vi var på Château de Pape Clément en bit utanför Bordeaux. Där fick vi en guidad rundtur om vinets framställning, ända från vindruva till vinflaska. Allt på franska of course, och med tanke på värmen så orkade inte hjärnan riktigt med att engagera sig lika mycket. Jag fick iaf ut att en flaska av det vinet kostade drygt 125€, 90€ om du har tur typ. Vi fick även en lektion i hur man smakar på vin, även den på franska, och jag hade "råkat" smaka slut på vinet när hon började prata så tror inte det gav mig så mycket det heller. 
 
Vår lärarinna, Mélanie, fångade mig i ett kort ögonblick då jag tog kort och helt plötsligt så blev jag klassens fotograf inför morgondagens genomgång av eftermiddagen. Var ju bara fortsätta ta kort på fina saker typ.. Hur som haver, en intressant dag!
 
 
 
 
 
 
Väl tillbaka till civilisationen tog vi (jag, Carl och Monika från Mexico) ett glas vin/öl i värmen innan vi gick tillbaka till hostelet. Monika bor nämligen också här tills nästa vecka. Jag och Carl tog oss sedan en tur till en tvättomat runt hörnet och tvättade lite kläder, välbehövligt i denna värme, och pluggade lite franska under tiden. 
Kvällen har annars varit väldigt lugn. Ätit mat, tagit en dusch och skypat med Pontus. Han har ÄNTLIGEN bokat biljetter ner så snart får jag pussa på honom igen! :D (Vet att du läser bloggen hjärtat ;), Vore bra om du hittade min franska-papper sen Belgien.) Ingen annan som vet vart dom är?
 
Nu måste jag sova!
Bonne nuit!
Carl, Irland, Peru, Monika(Mexico), Tyskland, Georgien et moi. 
(Lär mig inte namnen men vart dom kommer ifrån)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela