Amanda

One life, many ways

- 26 augusti

Publicerad 2015-08-27 07:55:27 i

Första dagen på intensivkursen avklarad! Lärarinnan parlade bara franska under de fyra timmarna vi hade lektion. Mon Dieu vad mycket jag inte fattade. Men kändes ändå bra, och roligt! På eftermiddagen fick vi en guidad tur (på engelska som tur var) genom Bordeaux och stadens historia ändå från typ Julius Caesars tid. Très intréssant. Turen höll på i över 2 timmar och mitt i allt börjar ett skepp avfyra kanonkulor från floden.  Tydligen en replikering av ett skepp La Fayette seglade med till Amerika för att hjälpa amerikanarna vinna mot engelsmännen 1800 kallt. Mycket spännande och unikt enligt franskalärarinnan. Så nu har jag sett 2 replikerade skepp (ostindiefararen) på mindre än 2 månader!



Väl tillbaka på hostelet var det bara ta en dusch, laga mat; lax och basilikapasta, plugga franska och leta flygbiljetter till min kära. Har tydligen bosatt mig i en väldigt svåråtkomlig stad om man ska flyga från Sverige. Hehe ooops!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela