Amanda

One life, many ways

- 25 augusti

Publicerad 2015-08-25 21:57:18 i Allmänt,

Bon soir mes amis!
 
Är nu ute på ännu ett äventyr i livet och hållplatsen denna gång blev Bordeaux för att lära mig parla franska och se hur det går till att studera i ett annat härligt land! Studierna kommer givetvis att vara på engelska då mina kunskaper i franska fick sig en rejäl törn av ett franskaprov vi hade idag för att se vilken nivå vi ligger på inför intensivkursen som startar imorgon. HEJ nybörjare!
 
Annars så är livet ganska soft här at the moment. Jag och min resekompis från Högskolan Väst, Carl, bor på ett hostel i centrum och insuper den franska livsstilen, dricker vin och äter baguetter.
 
Resan ner i söndags gick fint men separationsångesten från min kära var en aning värre än jag hade tänkt mig och hade svårt att behärska mina gråtattacker till toaletterna på Landvetter och Kastrup. Blev bättre när jag kom till Paris och hade saker och ting under kontroll igen. Har inte riktigt förstått att jag ska vara här så länge än. Tur att jag får lite besök under hösten :)
 
 
Hörde förresten att det regnade hemma. Kan trösta er med att det har varit 25 grader och stekand sol idag och imorgon ska det bli ungefär detsamma. ;) Tough life!
 
 
PS: Tack för alla fina sms och lycka till/hej då - samtal jag fått! Och förlåt om jag är lite seg med att svara. Svarar såfort jag har en stund över, vilket kan ta ett par timmar. Kärlek
 
Bonne nuit!
 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2015-08-26 08:17:35

HURRA! uppdatera hela tiden amandapända. <3 saknar dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela