Amanda

One life, many ways

- 26 maj

Publicerad 2013-05-26 23:13:33 i Allmänt,

Imorse vaknade jag i ren panik och trodde jag hade försovit mig. Efter en halv evighet (5 sekunder..), när syn och förstånd äntligen samarbetade insåg jag att det var söndag och klockan bara var 8.20 (ingen försovning ens vid jobb). Pjuh, börjar tro att jobb är det enda som går runt i huvudet på mig men riktigt så illa hoppas vi att det inte är...än heheh

Eftersom tiden går very very fort nu förtiden, och vi härnere vill hinna se och göra så mycket som möjligt innan alla åker hem så bockade vi av Lille och Frankrike idag. Visserligen va allt stängt då det är söndag, men shopping var inte huvudsyftet (för en gångs skull..?) utan bara hitta på något så vi gick runt och kikade på kyrkor, torg, folk och annat skoj. Åt lunch på en fin restaurang med god (och billig) mat. Huvudrätt och dessert för bara 14.90€, som hittat! Mätt som en plätt blev man med och vi fick alla öva på vår väldigt fina franska :)

Nästa måndag tänkte vi åka till Liege och shoppa. Primark finns nämligen där och jag kan ju faktiskt inte ha bott här i två år utan att åka dit. Men innan dess händer massa skoj i slutet av denna vecka då två 'gamla' au-pairer kommer på besök! Woopwoop
Tur att man inte jobbar tis-lör liksom....

He he

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela