Amanda

One life, many ways

- 1 mars

Publicerad 2013-03-01 08:56:02 i

Wihoo äntligen mars! 31 eller 32 dagars väntan kvar. Får hålla mig sysselsatt så gott jag kan under tiden. Tja, inte för att det skulle vara så svårt när det gäller mig.
Igår, till exempel, när jag skulle ta tåget hem och krypa ner i ett bad efter jobbet så fick tåget för sig att inte komma till stationen. 'Retard á préciser' sa det lilla fina meddelandet. Och vad i h*lvete betyder det?! Översätter man det rakt av blir det 'specificera fördröjning' och man baa; qoui?
I alla fulla fall så sa dom att vi fick ta ett tåg till centralen eller midi för att komma åt det hållet. (Det förstod jag på franska whoop whoop!) Tåget från centralen gick inte förrän en timma senare så jag köpte mig en kaffe på Starbucks och kollade på folk. Älskar att gissa vart dom ska, vem dom väntar på osv. En såg ut att vänta på en dejt som hen bara pratat med på internet/telefon. (Hen såg lite bortkommen och nervös ut), men det visade sig att hen väntade på en kompis (såg så ut iaf). Mina gissningar är grymt mycket roligare ska ni veta !

Nu innan jobbet tänkte jag köra lite hemma-träning! Ska på AW ikväll med min danska kollega (hjälp!) så hinner inte till gymmet. MEN detta är bättre än inget :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela