Amanda

One life, many ways

- 4 juni

Publicerad 2013-06-04 08:47:13 i Allmänt,

Helgen har gått i en rasande fart och vips så är det tisdag. Det var längesen jag gjorde en summering så det är väl på tiden känns det som.

Fredag; jobb,
Mötte upp Ninni och Emilie för sushi på Sushi shop när jag kommit in till W. Mmmm. Kevo jobbade så honom hann vi säga hej till också! Woop.
Mätta och belåtna gick vi till Oscars och firade att Mallan fått sommarjobb, att Emilie och Linda är här och... Jaa att det inte regnade (?). Linda och Julia joinade oss efter ett par timmar och vi drog oss så småningom bort till Stamp. Helt plötsligt var klocka typ 2 och det var dags för mig att gå hem iaf. Ville inte vara helt död på jobbet dagen efter hheheh.

Lördag; jobb.
Min första tanke när klockan ringde var väl ungefär "inte ääään". Bara att hoppa upp och iväg till jobbet.
På kvällen var vi bjudna på ost och vinkväll hos Malins franskaklasskompis. Vi hade lite brist i kommunikationen mellan oss så fick vänta 1,5h på jobbet innan jag mötte upp dom för att ta bussen till Ixelles. Första gången jag åkt buss här btw. Very fun!
Kvällen var jättetrevlig och bjöd på alla möjliga nationaliteter. Goda ostar och gott vin också. Var liiiite kallt dock men vad gör det om 100 år.
När vi skulle ta bussen till tåget blev det lite kaos och vi trodde nästan att vi skulle behöva ta taxi hem. Men vi hann! Med 10 min marginal till och med. Metron is the shit!
Kan ju säga att jag var very trött och stupade i säng direkt när jag kom hem.

Söndag; LEDIG!!
Eftersom jag ändå inte gillar att sova och ta det lugnt (tydligen) så bestämde vi oss för att äta frukost på Le Pain. Där får man tre sorters bröd och får välja mellan choklad och sylt som pålägg. Heaven!
Fulla med bröd och choklad så åkte vi hem till mig då jag skulle slinga Malins hår. Passade på att rensa garderoben med och ge bort lite kläder. Smart sätt att inte behöva ta med sig det hem. Julia och Ninni var här hela dagen och vi försökte lära oss hjula, stå på händer och rocka rockring. Tur att vi har 2 m höga häckar runt trädgården haha. Mina magmuskler fick nog jobba som aldrig förr.
Måndag; Primark!
Kanske inte så smart att shoppa ännu mer saker när man ska försöka få mer 2år i ett par resväskor. Men billigt var det!
Efter ett par timmars shopping var det vara hem, i med en kopp kaffe och banan för att sedan springa iväg till gymmet. Träna träna träna, hem, duscha, klippeliklippa & börja försöka packa lite igen. Alltså det kommer aldrig gå! Eller jo, men det lär bli dyrt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela