Amanda

One life, many ways

- 28 januari

Publicerad 2013-01-28 17:52:27 i

Känns som att blogga var tredje dag har blivit lite av en standard här? I alla fall för de tre senaste inläggen. Kanske kan bli en vana.....?...

HA! Gick ni på den lätta?! här bloggas det i tid och otid närhelst jag orkar och vill och ni läser vill säga :)

Helgen passerade med en speed på 140 typ och helt plötsligt är det måndag igen. Men vi kör en liten resumé;
- fredag: jobbish i Waterloo. Efter jobb, PW till AW (kan man kalla det så när 3 av 5 inte jobbar?) med mamma + väninnor. Okej då, baren låg på vägen hem så hoppade in och tog ett glas vin jag med. Dom satt ju ändå där lixom.
Efter middagen, med mer vin hehe, så hämtade Ninni och Julia upp mig och så åkte vi till Julia. Mer vin. Musik. Pratpratprat. Oscars. Mat(Muuuums). Hemma 2.30 oooops

- lördag: Upp och hoppa dags att jobba! Kan ha varit lite onykter just när klockan ringde men inte gör väl det något.
Jobb 10-17, också i Waterloo. Kunder typ hela tiden och var det inte det så höll jag på att frysa ihjäl eller somna. Lite huvudvärk på det också så har ni min dag. Note-to-myself; var inte ute så länge om du jobbar dagen efter. Julia och Ninni kom och underhöll mig sista timmen iaf, vilket var guld väääärt!
Kl 7 var vi bortbjudna på middag hos familjen M. Där fick vi god champagnedrink och världens godaste middag! Desserten ska vi inte ens prata om, jag typ dog. Självklart var det choklad i, vad annars skulle få mig till himmelriket? ;)
Resten av kvällen spelade vi kort, ett jävla spel som tog 4 timmar att spela, 15 ronder. Jag kom näst sist och höll på att börja gråta av trötthet sista 4 ronderna. Efter en mysig kväll så kom jag i säng typ kl 2.40 igen!

- söndag: Klockan ringer 8.30?! Varför i hela fridens namn ställer jag klockan en söndag? Låg och halvsov till 10 innan det var frukostdags. Efter frukost och ett avsnitt SoA gav jag mig iväg till gymmet för BodyBalance. Tråkigt pass, gå inte på det om du inte är pensionär eller vig som en apa.
Hem, duscha, klippa C, städa badrummet från tak till golv typ (superrent!) och sen biokväll! Vi åkte till megaKinepolis i Bryssel och såg Jack Reacher. Bra film.
Bio har blivit lite av ett söndagsnöje denna månaden. Men köper man godis för mer än vad biljetten kostar så har man råd. :)
Efter att ha kört hem alla hit och dit så kom jag hem runt 23 och studsade rätt i säng!

Nu kan jag nog inte slippa undan franska-plugget mer!
Hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela