Amanda

One life, many ways

- 17 januari

Publicerad 2013-01-17 08:38:13 i

Morrn Morrn

Tiden bara springer i väg och jag hinner inte med hälften jag tänker göra. Och prioritering är inte min stora grej här i livet. Jag gör helt enkelt mer det jag känner för just precis då. Älskar dock to do-listor, så är nog på sin plats att göra en nu så att jag i alla fall inte glömmer bort vad jag ska göra. ;)

Veckorna går väl annars till jobb jobb jobb och träning. Och även lite franska klämmer jag in. Igår åkte jag hemifrån kl 8 på morgonen och kom hem 21.30. Först ut var att gräva ut bilen från all snö som vi så snällt har fått av någon j*vla gud. När det väl var gjort och jag förfrusit ett finger eller två tog mig låååångsamt bort till slottet för franska. Där fortsatte vi med passé composé. Jag verkar vara en av dom få som har förstått detta någorlunda så lektionen blev mer en repetition av förra veckan. (säger jag malligt haha!!)
Sladdade mig bort till stationen och hade tur med parkering, wohoo! Den glädjen varade i 3 min då tåget var inställt.... Dööööh
Jaja, enda sättet att komma till jobbet var att ta bilen, som ooof course inte hade så mycket bränsle. Iväg och tanka först och sedan brumma iväg! Med andan i halsen kommer jag fram till jobbet ungefär prick 11. Pjuh! Sedan vid fyra och fram till stängning gick jag runt och undrade om jag fått parkeringsböter. Får hoppas att det inte dimper ner något i brevlådan, fortkörningsböterna från Holland får räcka ett tag framöver tycker jag!

Efter jobbet körde jag 'försiktigt' hemåt mot gymmet för ett body-combatpass. Den timmen gick fort jag kan meddela! Väl hemma var det bara äta och hoppa i säng.

Nu är dags för ännu en dag på jobbet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela