Amanda

One life, many ways

- 25 januari

Publicerad 2013-02-25 18:13:51 i

Ibland kan man lösa världsproblem mitt natten, ibland inte. Lösningarna låter väldigt logiska just då men efter ett par timmars sömn och ett klarare psyke så.. U know the rest.
Skumt det där, att något så självklart i ena sekunden känns väldigt långt borta och dumt i den andra.

Helgen har bestått av bio, jobb, öl och firande av lillasyster som fyllde hela 15 år igår. Jösses, när blev hon så stor? Jag är ju typ 16 fortfarande...? Höhö
Bion vi såg hette Flight. Bra film men lite lång. Drömde sedan självklart om flygplan och kraschar hit och dit. Vaknade ju iaf dagen efter så dog gjorde jag uppenbarligen inte. Kan man dö i sömnen om man drömmer att man dör? Alltså på riktigt.

Lördag bestod av jobb, som sagt, och sedan mötte jag upp Julia och Ninni vid centralen och gick till Delirium. Där valde vi mellan 2000 ölsorter. Lätt val och ni frågar en som inte dricker öl haha! Blev en kriek. Dom andra var wild and crazy och testade allt från pirat-öl till passion mm.
Lite runda om fötterna tog vi våra väskor och traskade vidare för ett glas vin/öl och nachotallrik på O'reillys. För att fylla upp magarna lite extra stannade vi till på ett av alla 100 kebabställen och åt, vad som kan vart, den godaste pitan i Belgien. Muuuuums! Sedan tog vi tåget hem och klev ut i ett snöigt Waterloo. Sedan dess har det snöat till och från fram till nu :( mm, den våren vi kände förra veckan är ju helt putsväck iaf.. Bitter chey

Men men! Ska snart iväg till gymmet och bygga lite muskler så ska inte deppa ihop helt än. Body pump-instruktören är rätt rolig (eller ja, egentligen fattar jag knappt vad han säger men alla andra skrattar ju?) så det blir ett skoj pass.
Dags att byta om!

Hejhopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela