Amanda

One life, many ways

"Kärlek eller inbillning"

Publicerad 2013-04-10 22:29:31 i

Idag har det bara hänt en massa skojiga saker. Vill ni veta vad? Inte?

Okej då men det får ni i alla fall, så det så!

- hade franskalektion imorses, alltid lika skoj! Det är lätt värt att gå upp alldeles förtidigt för det

- det kom in ett par gymnasiekillar från Bengtfors (?) och tyckte det var ascoolt att det fanns en 'svensk' shop i Belgien liksom. Det enda jag tänkte på var att som såg så små ut. Hade aaaaldrig gissat att dom ska ta studenten om 2 månader.

- en stammiskund kom in och skulle köpa "tröstgodis", dålig dag tydligen, och jag råkade kommentera att han hade vårjackan på sig och att det inte regnade ute just precis då. Och hejsan hoppsan vilket bra humör han blev på sen. 'Här kommer jag in och ska köpa tröstgodis för att bli på bättre humör så sprider du positiv energi omkring dig'. (Han köpte godis ändå, pjuh)

- det kom in en fransktalande man som varken ville gå därifrån eller sluta prata franska så vi snackade på om lite allt möjligt. Allt från filmjölk och punsch till araber och att det enligt honom är ett 'farligt område' där affären ligger. Tänkte säga att det finns ett par jobbiga ungar i krokarna men riktigt så bra är inte min franska...än.

- efter jobbet tog jag mig i kragen och gick till gymmet. Dock ingen body combat men lite kondition och ben är bättre än inget. :)

Nu ska jag sluta babbla och även stänga av hjärnkontoret ett par timmar.
Natti natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela