Amanda

One life, many ways

- 1 april

Publicerad 2013-04-01 22:55:27 i

Redan april hörrni, vad händer?
Tid och väder är sådana där fenomen som alla kan prata om med vem som helst, vart som helst. Och alla fascineras av det. Är det för att det är saker vi inte kan påverka kanske? Tiden går hur gärna vi än vill stanna, spola tillbaka eller spola fram den. Och vädret är som det är, vad än meteorologerna säger om det.

Idag är det sju veckor sen jag flög hem från Sverige senast, och imorgon flyger jag dit igen! Men först ett litet stopp på Kastrup och kramas med en efterlängtad kompe.
För en gångs skull har jag inte varenda liten timme planerad vid detta besök. Bra eller mindre bra återstår att se. Jag har en konstig känsla om dethär.... Kanske pga oväntade bakslag eller tidigare erfarenheter denna tiden förra året.. Mm mycket ska man vara med om i livet. Men lögner tycker jag kan vara en av de saker man kan skippa helt. Undrar varför sanningen är så svår att säga. Oftast kommer den ändå fram tillslut och då gör den också 100 gånger ondare...
Och där lärde vi oss att vi inte kan påverka vissa känslor heller. ;)

Nu får jag sluta svamla och sova, för imorgon ska jag få pussas med någon annan än Winston :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela