Amanda

One life, many ways

- 28 oktober

Publicerad 2012-10-28 21:48:34 i Allmänt,

Söndag kväll och helgen som jag sett fram emot är över. Besöket har landat hemma i Sverige och lämnat minnen och kyla kvar här. Ja, alltså kyla som i kallt väder för jezuz vad kallt det är nu! 
Jag har haft en mysig helg, med shopping shopping shopping och väldigt bra sällskap. 

Fredagen såg ut som så här;
- jobb 11- 14, då fick mina gäster sysselsätta sig själva. Och när man släpper Jessica lös vet man att dom hittar på något ovanligt. Visst, hon och Anton hittade ett dinosaurie-musem ett stenkast från mitt jobb. Jag, som går förbi ingången 8 ggr/vecka, visste inte ens om att det FANNS ett där!? Där traskade dom omkring en stund och fördrev tiden. 
- Lunch, musslorna var tyvärr slut men vi hittade annat att mumsa på. Jag fick ändå musslor, i min Pasta avec Fruits de Mer. 
- Shopping och turistande i Bryssel. Vädret hade kunnat vara lite roligare för man blev inte sugen på att sticka ut näsan utanför någon affär.. Jessica hittade en massa fina saker i allafall, som tur var.
- Middag hemma avec le famille. Välkomst-champagne och smarrig fisk-gratäng stod på menyn. Mitt i kaffet smsar belgaren och skriver att han är på Oscars. 10 min efter det ringer den andra belgaren och säger att han är utanför, haha. Jaja, ge oss 5 min så vi får fräsha till oss! Sen ringer han igen och säger att vi ska ringa belgare nr 1 igen och sen åka till Stamp. (Hänger ni med?)
- Stamp med mina fina belgare . Dom kom bra överens med mina vänner, så Y följde med oss till Antwerpen igår.
- Hemma i hygglig tid för att vara mig.
 
Lördag/igår var schemat Antwerpen!!! 
Jessica och Anton var lite sega och trötta på morgonen då dom inte är vana vid alkogolmängden i drinkarna härnere, hihihi. 
Men men, vid lunch tryckte vi fyra in oss i Mini coopern och styrde iväg. 
Vi kollade på diamanten (i skyltfönstren), shoppade, checkade in väääärldens finaste station(!!!!), drack kaffe på Starbucks och shoppade lite till. När det började bli mörkt och allas humör var lite mindre på topp åkte vi hem för en lugn kväll. I alla fall för oss svenskar :)

Idag passade det väldigt bra att vi drog bak klockan en timme så vi fick lite mer tid ihop/sova hihi. 

Måste kila, Y smsade precis och skrev ; OSCARS!! 
 
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela