Amanda

One life, many ways

- 21 maj

Publicerad 2012-05-21 10:22:22 i Allmänt,

Sitter och försöker skriva ihop en jobbansökan inför framtiden. Finns det något jobbigare än att försöka vinkla sig själv till den bästa av världar? Eller ja, ser man det så är det kanske inte så farligt, hehehe

Helgen har bestått av besök av kära mormor och morfar. De anlände till metropolen Belgien i torsdagskväll och har sedan dess fått sig ett par intensiva dagar här med oss. Mormor har varit här en gång innan men för morfar var det premiärbesök. Efter denna helgen med alla intryck och folk (det finns det gott om här) så konstaterade han att Stenum är en väldigt fin och rofylld plats. 
I fredags var vi inne i Bryssel och strosade runt, åkte sightseeing med mammi och C som guider. Förbi atomium, slottet, de kungliga växthuset m.m. Besökte även Grand place och Manneken Pis. Första gången jag ser den lille pissenissen under min tid här. Måste vara bra gjort eller hur? 
På kvällen firade vi morfar som fyller 65 i slutet av maj på en restaurang här i Waterloo. God mat och en riktigt trevlig kväll :) 
På lördagen tog vi ett besök i Brügge. Det är en väldigt mysig stad med alla smågator och söta hus. Innan vi åkte fick jag mig en förtidig present, en longchamp-väska. Har tjatat om den väskan i 5 månader (minst) nu och äntligen fick jag en! Får lägga upp bilderna från mobilen sen. Den fick också följa med till Brügge :) Efter ett par eller flera timmar bland folk och affärer kände vi oss nöjda och for hem igen. Middagen tog vi hemma denna kvällen och firade mormor och mig. Mycket kalas denna helgen! 
Igår körde jag och mamma di gamle till flygplatsen vid lunch, sedan låg jag i solstolen halva eftermiddagen och njöt av solen. Pratade även med Sandra och hjälpte henne boka biljetter hit, så 1 juli kommer hon, wiiiiiiie :D

Som ni förstår har helgen varit supermysig! Den tog slut lite väl fort men snart så kommer Lollo och hennes mamma hit och förgyller våra dagar. :) 
Det är så mycket som händer på så kort tid att jag knappt hinner njuta av det. Men jag ska göra mitt bästa. 

Nu ska jag fortsätta kolla jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela