Amanda

One life, many ways

- 14 maj

Publicerad 2012-05-14 13:04:49 i Vardag,

Hujedamej nu var det ett tag sen igen. Helgen har verkligen flugit förbi och nu ät det måndag igen :) härligt med en ny vecka, eller hur?

I fredags jobbade jag till drygt åtta då mamma P åkte till Luxemburg och pappa P kollade på basketfinal. Middagen var serverad och klar här hemma så det var bara hugga in! Mumsigt var det men godast var efterrätten, chokladfondant. Som den chokladälskare jag är ger jag denna 5 av 5. :)
Efter denna chokladfrossa hamnade jag i matkoma deluxe och kände för att göra nada men istället hämtade jag upp en au-pairis. Vi tog mini-coopern till Bryssel, kollade på franska The voice med en dubbad Will Smith och drack te innan vi åkte hem till Waterloo igen för att sova.

Lördagen började med joggingrunda med C och tre till ute i Lasne. 7, 7 km höll på att knäcka mig den morgonen haha. Skyller på sen kväll och tidig morgon. Vid ett- tiden mötte jag upp au-pairisarna för att åka till Bryssel och se Pride-paraden. Vilken härlig stämning där var! :) alla var glada och det sjöngs och stojades. Paraden var visserligen inte så lång med det var roligt att se. Efter det satte vi oss på Pizza-hut och lunchade innan tre av oss tog tåget hem.
På kvällen var vi bortbjudna till fam. Olin på middag. Så det var bara hem, vila lite och sedan iväg igen. Efter en trevlig kväll med olika slags champagner, viner och god mat somnade jag gott vid två.

Vaknade vid halv nio på söndagen och låg och drog mig till frukosten var klar. Kände att jag var värd det efter gårdagen ;). Sedan hade jag en riktig slappardag; rensade garderoben och på massa papper. Sedan kom två av Olin-barnen och klippte sig. Sen pratade jag med Lovisa och spikade datum för när hon och hennes härliga mamma kommet hit!! Åh vad skoj det ska bliii!! :D
Sedan pratade jag en sväng med Sandra och även hon kommer hit i sommar!

Nu måste jag skynda, jobbet väntar!

Har ni haft en bra helg? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela