Amanda

One life, many ways

- 29 mars

Publicerad 2012-03-29 21:53:33 i Allmänt,

Pardon för dålig uppdatering. Skulle kunna säga att jag haft mycket att göra, men då ljuger jag! Har mest jobbat, solat och sprungit i skogen så inget märkvärdigt har hänt, vad jag kommer ihåg. Sen att mitt minne är kort är ju en annan femma, så DÄRFÖR mina vänner ska jag tala om vad jag har gjort idag :)

Planen var att plugga franska med Emilie eftersom vi har franska imorgon. Men då hon fyller 20 på påskafton tyckte vi au-pairer att vi borde fira detta idag. Sagt och gjort. Kl tio var jag hos henne för att "plugga franska", halv elva ringde dörrklockan och utanför stod tre kidnappare sjungandes 'ja må hon leva'. På med en ögonbindel för att förvirra offret och iväg till Linda, där födelsedagsbarnet skulle försöka vinna olika stafettgrenar för att förtjäna sin present. Gick ju sådär men presenten fick hon i alla fall, en årsprenumeration på Shoot magazine. Efter detta spektakel bar det iväg till Quick för lunch och sedan till Ekxi för efterrätt innan vi delade på oss för att gå till våra jobb.
Jobbet idag gick finfint. Jag och A målade påskteckningar med vattenfärg. Eller ja, jag målade det, hon målade flygplan som fastnat i brännässlor (sa hon). Hur som helst så har jag PÅSKLOV nu! Två veckor ledigt, hur ska detta gå?

Här är bilder från dagens kidnappning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela