Amanda

One life, many ways

- 24 juni

Publicerad 2012-06-24 15:23:20 i Allmänt,


Jag lever fortfarande, och kommer ge er en lååång update på senaste händelserna. Näe okej då, jag visar lite bilder och låter dem tala för sig. Vi börjar med Sverige-besökarna:



Tog dem till Butte du lion där Napoleon fick stryk av Wellington 1815



Glada och pigga innan de 226 trappstegen upp till toppen!



Det tog några hjärnceller att knäcka årtalet, men vi kom fram till 18 juni 1815.



Lite mindre pigga efter det träningspasset vi fick uppför dessa trappor:









På söndagen var vi på loppis. Varje söndag har dom en gigantisk sådan på parkeringen utanför Carrefour planet och vi hittade allt möjligt! Lovisa köpte gamla handskrivna brev på franska. Hur går det med översättningen?



På måndagen tog vi tåget in till Bryssel för att turista. Eftersom jag inte är snabbaste människan på jorden med att göra saker, så var det första gången även för mig att åka turistbuss i Bryssel. Väldigt intressant och det hände till och med att jag kände igen mig i vissa kvarter. (Nu pratar jag inte om shoppinggatan)



Självklart tog jag dom till det stället jag tycker man ska besöka när man är här, FOREVER 21!. Här är vi på Grand place efter att ha sett Manneken Pis 2 ggr. Jag ska som sagt inte jobba som guide eftersom jag själv är helt vilsen.

En väldigt trevlig helg med två underbara människor! Hoppas dom är lika nöjda som jag är med deras vistelse här :)

Midsommar kommer senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela