Amanda

One life, many ways

- Tänk om..

Publicerad 2012-01-19 22:06:29 i Tankar,

Ni känner säkert igen känslan.. 
Den som kommer krypandes ibland, när du sitter och funderar över något
Ibland på kvällen, ibland mitt på dagen. 
Vad som helst kan utlösa den
...Tänk om..
.. jag hade gjort sådär
.. jag hade sagt sådär
.. jag inte hade gjort det där
.. jag hade tänkt på det

..Man kan komma på mycket "tänk om jag" - tillfällen. 
MEN, hur tusan ska man kunna leva då? 
Även om jag är en person som lever efter "ångra hellre det du gjort, än det du inte gjort" 
har jag stunder då jag känner att jag borde gjort så istället för si, eller rättare sagt inte gjort så istället för si. 
Undrar varför man inte kan vara nöjd över det man har. Är gräset grönare på andra sidan?
Ser du inte efter vet du inte, men innan du gör det tänk efter på vad du har, och är du redo att kanske förlora det?

xoxo

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2012-01-22 19:18:36

Man ångrar oftast saker man inte gjorde än de man gjort!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela