Amanda

One life, many ways

- 8 januari

Publicerad 2012-01-08 18:18:40 i Allmänt,

Söndag och helgen har bara svischat förbi!

I fredags hämtade jag upp Mika på Charleroi. Gick bra trots att jag var utan GPS och lokalsinne! Dit var det inga större problem att hitta men hem var lite klurigare, trots att den vägen är lättare! Märker att man blir väldigt lat när man har en GPS, hjärnan behöver inte anstränga sig så mycket.

På kvällen kom Mika hit, efter att ha lämnat sin saker hemma och hälsat på famlijen. Vi åt mat, kollade på film och när mamma och Claes blev trötta förflyttade vi oss till övervåningen och såg 2 svensson svensson-avsnitt innan vi också stupade i säng! 
Lördagen började med en film, "dumma mig". Hur roligt som helst! Se den om ni inte redan gjort det :)
När vi gjort oss i ordning tog vi mini-coopern "fram till stan" för att se vad REAn här hade att erbjuda! Gick bananas inne på Zara men när jag provade så var det bara en klänning som satt bra.. Och inte ens den köpte jag, vilket jag ångrar nu. 
Hittade dock 2 plagg inne på NAF NAF som jag köpte. Dealen med mig själv var att endast köpa saker på REA, och det höll jag mig till :)



Efter många timmar på stan (tiden MÅSTE gå snabbare här!) körde jag hem Mika och hamnade själv hemma i soffan för lite energipåfyllning, kaffe. Framför mig stod då en ny TV, en SMART sådan med tydligen. Är inte så himlans teknisk så vet inte hur smart den är än, men fin var den och det är ju utseendet som räknas ;)

Idag
passade jag också på att kolla på film efter frukost. En god vana kanske? Denna gång blev det Harry Potter och halvblodsprinsen. Hade inte sett den innan så tänkte passa på medan jag hade de andra senaste filmerna i minnet. 
I eftermiddags blev det en skype-dejt med Sandra och uppdatering om kära Lidköping! Alltid lika mysigt att prata med henne. 

Fick en fix
idé om att göra iordning i min garderob idag. Nu menar jag inte rensa kläder, även fast lite åkte ut, utan fixa galgarna i färgordning. Jag har nämligen vita, ljusbruna och mörkbruna och dem hängde lite hur som helst just nu.. Men nu är det fint igen, de vita ihop, de ljusbruna ihop osv.. Konstaterade återigen att även om garderoben är full så har jag inga kläder. Hur går det ihop?



För en stund sedan kom lillasyster in med en väldigt smutsig Winston! Han fick hoppa rätt i plurret och tvätta tassarna, vilket ni ser inte är hans största hobby här i livet. Lilla bäääsen, så söt han är! 

Hoppas ni haft en bra helg mina vänner!


Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2012-01-09 17:30:06

Skitsnygg blus :D!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela