Amanda

One life, many ways

- 23 januari

Publicerad 2012-01-23 22:08:51 i Allmänt,

Har nu avklarat första dagen som au-pair och kan konstatera att jag kommer vara grym på ett antal saker efter detta. Jag kommer till exempel äga i bilbane-race, kunna bädda sängar i sömnen, veta hur länge Bolibompa håller på, hur mycket ett Nintendo DS-spel kostar och att tålamod är något som byggs upp med hjälp av barn!
Som ni kanske listat ut hade jag en bra dag på jobbet. Man vet ju inte hur det känns efter ett tag när det mesta går på rutin, men tror nog det kommer kännas ännu bättre! Jag får lixom en extra-familj, även om det är barnen jag ska leka/umgås med så är ju föräldrarna där på ett hörn. 
Dock har dom det lite väl kallt i huset, och jag som är en fruden tjej, har gått med halsduk hela eftermiddag/kvällen och frysit om mina fossingar... Imorgon tar jag med extra tjocka strumpor och en tjock-tröja för frysa är det värsta jag vet...

Hoppas er helg varit bra! 
Bilder från i fredags kan ni få imorgon, då var jag och au-pairtjejerna ute och tog några glas vin. 
Här nere blir det billiga fyllor kan jag meddela er mina vänner! Ett glas vitt vin kostar mellan 2,50 - 4 euro! Rena rama rean :D

xoxo

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2012-01-25 22:37:11

Spännade med nya jobbet! Håll mig uppdaterad!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela