Amanda

One life, many ways

- 17 januari

Publicerad 2012-01-17 16:39:40 i Allmänt,

Varför är det så svårt att göra något bara för att man måste? 
Måste man läsa något, gör man(jag) hellre 17 andra saker. Även om det är intressant så slipper jag gärna undan.
Måste man ringa ett samtal, som inte tar längre tid är 1-2 min, gör man(jag) allt för att dra ut på det. 
Måste man gå ut med hunden, gör man(jag) hellre inte det. Även om det är fint väder och skönt med en promenad..

Jag fungerar ungefär som en trotsig fyraåring; bara för att jag måste göra något så vill jag definitivt inte göra det. Men får jag göra det frivilligt så är det inte alls jobbigt. Efteråt vet jag att det känns skönt att ha gjort det, men det tar inte bort att jag drar mig för att göra det.

Så, som ni kanske listat ut måste jag egentligen plugga till hemtentan och ringa ett samtal, hunden har jag faktiskt redan varit ute med. Menmen, det är ju en dag imorgon med 

Mitt liv just nu är för det mesta plugg och träning. Emelie och Joel är fortfarande här så ibland får jag umgås och underhålla dom lite också, som tur är. Imorgon + torsdag har jag och mamma hemtenta (MIN SISTA!!), så då ska dom ta en tripp till Brügge och turista lite. Igår var dem i Bryssel och virrade omkring (bokstavligt talat).
Igår var det meningen att dem skulle följt med på Body pump, men dem var tydligen helt slut ;) Jag och Claes gick iaf och jag la på mer vikter, vilket känns idag kan jag meddela! :)




Det finns bara två frågor som människorna slagits om genom tiderna; Hur mycket älskar du mig? och, Vem bestämmer?



xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela