Amanda

One life, many ways

- K A O S

Publicerad 2012-02-03 22:39:00 i Allmänt,

ja, som ni ser i rubriken så har det varit kaos här i landet. Varför? Jooo, det snöööade! Världens grej för belgare. Kan tala om att min jobbdag inte bestod av att leka med barn iaf, nejnej, vi var fast i bilkö mellan skolan och hemmet i över 1,5h. Vi hann som tur var hem till Bolibompa, annars hade det krisat. Markus var rädd att vi inte skulle hinna hem före läggdags för då skulle han missa chipsen ikväll. Haha så sött! Ska tilläggas att mellan skolan och hemmet brukar det ta max 15- 20 min med "vanlig" trafik.
Såå... Hur underhåller man en 9-åring och en 6-åring i en bil? Man leker tysta leken, vilket varade i 30 sek. Man leker gissningsleken (man tänker på någon/något och ställer ja eller nej-frågor), kollar på bilar som sladdar runt på sommardäck (och ber till Gud att dom inte kör in i oss), man kan även försöka blåsa bort bilarna framför. Jag vet inte hur dom höll sig lugna, men dom är väl vana. Själv höll jag på att få panik ett par gånger pga alla bilar.. Usch och fy! Klaustrofobi är inte kul..

well well, är en upplevelse rikare i alla fall. Kan tillägga att det inte var ngn större idé att ens försöka ta sig till Mika efter jobbet, tyvärr. Då hade jag suttit i kö än, bara ta sig hem tog 30 min. Hade gått fortare att gå :)

Nu ropar sängen!
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela