Amanda

One life, many ways

- 9 februari

Publicerad 2012-02-09 21:19:09 i Allmänt,

Har suttit och försökt förstå mig på franska-läxan tills imorgon. Vi har kommit in på framtiden; imorgon ska jag blablabla osv. Än så länge är det ganska lätt, men alla dessa småord man inte kan som gör att det blir en hel mening kan göra en lite smått galen ibland. Vissa har vi gått igenom, men eftersom det som sagt är småord så försvinner dom ut minnet! 
Tror jag har kommit in i en franska-svacka. Det är inte alls lika roligt som jag har tyckt. Känns faktiskt heeelt omöjligt att lära sig ett helt nytt språk. Nää hörrni, med den inställningen så kommer jag inte lära mig ett smack. Här får jag sova på saken och tänka lite positivt!

På "jobbet" är det lugnt nu när huset är fullt med släktingar! Men måste säga att det är väldigt mysigt och roligt. :) Imorgon kommer jag bara jobba 2-3 timmar. Egentligen föreslog Annika att jag skulle vara ledig, men erbjöd mig att hämta barnen från skolan. Gillar dom små liven och på fredagar är det roligt att vara på skolan :)
Barnens mormor och morfar är riktigt härliga människor! Morfar S var med och kollade på Markus' simning idag. Under tiden sitter man ju och småpratar lite och får höra många roliga historier om vad han varit med om. Sånt gillar jag! 

xoxo

Kommentarer

Postat av: Joakim

Publicerad 2012-02-13 08:20:18

Drick en flaska champange och ät ett fat med grodlår så går det bättre. ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela