Amanda

One life, many ways

- 8 februari

Publicerad 2012-02-08 10:43:35 i Allmänt,

Idag är ingen vanlig dag för idag är Sandras födelsedag hurra hurra hurra! Grattis vännen <3

Ja, min lilla strejk blev lång! Ett bevis på att utpressning fungerar, haha.

Idag kommer barnens mormor och morfar hit. Morfarn fyller år så på lördag ska de ha middag hemma. Jag och Mika ska servera och kocken är tydligen en finsk landslagskock. Kanske ska börja träna lite på det där med servering, har ingen tidigare erfarenhet av det. Är mer den som tappar saker så vem vet, dom kanske får maten eller vinet i knäet ;)

Det är ju ett tag kvar dit och innan dess är det jobb! Igår var barnen inte alls sugna på att sova när dom skulle. Tog nog ut lite i förskott förra veckan. Menmen, än så länge lyssnar dom någorlunda så i säng var som i alla fall. Sen får man inte säga "skit". Haha uuups hur ska det gå? Det är inte lätt att sluta svära eller använda "fula" ord när jag gör det nästan jämt. Ännu en utmaning :)
Idag blir en lång dag, Alexandra slutar 11.45 och ska hämtas upp. Förhoppningsvis får inte Markus ngt utbrott som förra veckan utan går till extrafranskan utan problem.. Då var jag helt genomblöt av svett! Han grät, skrek och sparkade och ville verkligen inte gå dit. Men alla är mutbara höhö

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela