Amanda

One life, many ways

- 13 februari

Publicerad 2012-02-13 21:16:05 i Allmänt,

Ännu en helg borta och denna helgen har varit riktigt händelserik, på gott och ont.

I fredags
efter jobbet hade mamma lagat jättegod mat, något asiatiskt :) Senare gick jag och Mika till Oscar´s och tog ett glas vin med dansken, Emilie, Linda och Sara. Senare bar det av till Stamp för mig, Linda och Sara där spelade vi biljard. Jag gick dock hem rätt tidigt eftersom jag skulle skypa med Lovisa nästa morgon :) 
Kommit på att det är lite svårt att "flörta" här. Den första man måste fråga är om han i fråga pratar engelska och den raggningsrepliken är ju ganska kass! haha. Har faktiskt inte ens prövat om jag ska vara ärlig och tror jag skippar det med. höhö
Tillbaka till helgen dååe, i lördags pratade jag som sagt med Lovisa. Efter många om och men hörde jag henne (efter att hon gått igenom alla deras 3 datorer) och vi "catchade up" tiden sen sist vi hördes. Får allt ta en dag eller två i Karlstad nästa gång jag är hemma, vilket inte är så långt kvar! :)
Var på världens roligaste träningspass, Body combat tror jag det hette. Det ska ni testa på!
På kvällen serverade jag och Mika på min au-pairmammas pappas 70-årsmiddag. Dom såg ut att ha en riktigt trevlig kväll med god mat. Vi var inte hemma förrän efter tolv och då var vi så trötta så vi hoppade bums i säng
Igår lekte jag Askungen i köket och skurade köksluckorna, medan Mika var en av styvsystrarna och tittade på..(;)) Tyvärr har jag ju inte tappat en glas-sko här så någon prins kom inte och räddade mig från arbetet. Menmen, rena blev luckorna och det var poängen. Prinsen får fortsätta leta helt enkelt.

Imorgon
är det alla hjärtansdag och för att inte bli alltför deprimerad av allt kärlekskrams så ska jag gå och fika. Tycker egentligen inte denna dagen har så stort inflytande på mig, men tackar inte nej till fika! Den är ju mysig om man har någon kär att dela den med, men nu blir det bara en vanlig dag :)

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela