Amanda

One life, many ways

19 augusti

Publicerad 2012-08-19 22:47:44 i

Har haft en helt underbar helg med sol, sol, sol och sol.
I fredags körde jag och lillasyster ett race i ogräsrensandet igen. Vi kom överens om att vi aldrig gör om det, i alla fall inte i denna värme :)
När mamma kommit hem tog vi en PW i skogen, även det i liiiite förvarm temperatur. Men skönt när det väl var gjort!
Väl hemma igen var det bara att studsa in duschen och svira om till något fint till middagen. Den åts på L'amousoir, där vi beställde allt från ceasarsallad till musslor. Även desserter fick vi njuta av denna kväll!
Mätt och lite rund om fötterna mötte jag upp min låtsaskompis för ett kärt återseende på Oscars! Våra belgare kom även och överraskade oss, med både roliga och mindre roliga nyheter.

Igår morse var jag inte lika glad och nöjd då jag vaknade med en liten smärre baksmälla (varann vatten var det ja...) dock skulle det städas då vi senare skulle få middagsgäster. Innan de kom hade jag hunnit duscha 2ggr inom loppet av 3 timmar. Vi har det varmt och skönt ja! Hann även med en liten snabbfika hos familjen O däremellan.
Middagen var trevlig och de två barnen i familjen var som yrväder hela kvällen. Aldrig sett två tjejer så energiska så länge haha.
Jag och min låtsaskompis däckade skönt på våra kuddar sen!

Idag ringde klockan 7.00! Kan tyckas lite väl tidigt för en söndag. Tycker jag med men ska man få en solstol på stranden och slippa köer på vägen är det bäst att vara i tid ;)
Vi har solat, badat, letat manet-bebisar, spelat badminton och solat lite till :)... Njutit helt enkelt! Familjen från middagen igår kom även och förgyllde vår tillvaro! Barnen var lite mindre sjövilda idag haha:)

Nu ligger jag i sängen efter en kvällspromenad med min låtsaskompis och försöker komma på något för att inte smälta bort! Förslag;
- sova i badkaret
- sova med fötterna i kallt vatten
- göra inbrott på carrefour och stjäla en fläkt (kan betala i efterskott)
- sova ute

Fönstren är redan öppna men det hjälper inte så mycket när det är 27 grader ute fortfarande.. Klagar inte, hellre detta än regn och 15 grader ;)

Har ni haft en bra helg?

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-08-19 23:24:06

Låtsas kompis? ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela