Amanda

One life, many ways

- Tvilling

Publicerad 2011-09-13 21:22:16 i Allmänt,

Har precis haft en dejt med Malin via Skype :) Som vanligt finns det mycket att prata om så en timma går lite för fort! Tur att skype finns, annars hade vi haft dyra telefonräkningar här ;) 


När jag pratar med mina vänner så känner jag mig inte så långt bort. Men det där spontana saknar jag! Att bara skicka ett sms och 30 min senare sitter man hemma hos någon och dricker kaffe eller är ute och åker för att se lite roligt folk! Haha, ojojoj vad mycket kul folk det finns.. Det är just det spontana jag saknar, och självklart att finnas som en hjälpande hand. Men jag lovar att göra mitt bästa, på distans stöttar jag så gott jag kan <3

För att inte bara läsa massa skolböcker så läser jag i en bok om mitt stjärntecken, Tvillingen. Det är väldigt intressant att se hur mycket som stämmer, vad man kan ta som en nypa salt eller om man håller med fullständigt. En sak som stämmer rätt bra från boken är att jag är väldigt spontan! Men samtidigt vet jag inte om det kommer från att jag är född när jag är född eller från min uppväxt. Vad är det som formar oss till dem vi är egentligen? Hur mycket kan man skylla på stjärntecken, element eller hur mycket kan man skylla på uppfostran? När ska man ta eget ansvar och inte "skylla" på föräldrar, stjärntecken etc.? 
Är det en blandning eller är det ett slumpen på DNA-lotteriet som avgör?

Jag tror i alla fall att det aldrig är försent att ändra sig. Alla har vi val här i livet, det gäller bara att inte tänka 'det är inte jag'. Det är du själv som bestämmer vem du ska vara, glöm inte det :)

Nu ska jag se hur jag, enligt boken, fungerar bland vänner. Men jag vet nog bäst själv hur jag är ;)

Sov sött kära vänner <3

'Sometimes it lasts in love sometimes it hurts instead'


Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2011-09-14 10:52:00

du stöttar så bra i allt. du till och med känner på dig när man behöver dig som mest , grym! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela