Amanda

One life, many ways

- Tacksam

Publicerad 2011-09-03 22:43:40 i Allmänt,

Det blev lite bilder nu på kvällen, bra va?  ;)

Efter förra inlägget satte jag mig ner för att måla naglarna! Varför känner man sig alltid lite extra fin när man gjort det? Det ser så välvårdat ut tycker jag (inte för att det skulle säga så mycket om en person i allmänhet då men..)
Idag blev det fransk manikyr eftersom vi ska på middag hos famlijen 'M' imorgon kväll. Då vill jag kunna ha vilken färg jag vill utan att missmatcha mina naglar. Oj här har vi problem, Amanda, kom ner till verkligheten och sluta sväva runt på rosa fluffiga moln! 

I vilket fall som helst, med nymålade naglar eller inte! Maten i kväll var god och vi åt ute i trädgården. Väldigt mysigt om ni frågar mig. Gott vin var det också, även om andra vinet smakade krusbär. Jag kom inte riktigt på att det hette krusbär, men dom kunde lista ut det när jag sa krokus :) Som sagt, här ska vi inte lyssna på vad jag säger, utan förstå vad jag menar!! Deal? bra.




Denna dagen har varit helt underbart bra! Om man bortser från att Winston har skällt halva dagen... Vi börjar tro att han hör och känner saker som inte finns :) Men annars så är det nog bästa dagen här. Vad är bättre än när solen skiner och allt bara känns underbart? Man kan nog sammanfatta sinnestämningen som harmonisk.
Fine, allt är inte en dans på rosor hela tiden, men ser man ljusglimtarna i det stora hela så blir allt mycket lättare.

Jag är tacksam att jag fått den här möjligheten och ska försöka få ut som mycket som möjligt av den lilla resan jag gör här :) Men det får ta sin lilla tid att komma in i rutiner, förstå sig på belgare och framför allt hitta min plats här! Jag ska verkligen försöka njuta av varje sekund, stanna upp och inse att det är rätt häftigt ändå, att komma in i en annan kultur, ett annat språk och ny miljö huxflux. 

Jag förstår ju mer och mer av hur 'invandrare' känner sig! Haha. Det kommer komma många roliga inlägg om små tabbar jag/vi gör här, lita på det! ;)


Nu ska jag stänga ner och krypa till kojs! Imorgon ska mamma och jag ut på en joggingrunda kl. 8! Kan förövrigt upplysa er om att mitt rum är rena rama bastun nu! Täcke är ju något överskattat inatt om inte jag ska ha smält bort i morgon bitti... I-landsprobem va? ;)
Sov sött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela