Amanda

One life, many ways

- Dagens dag

Publicerad 2011-09-01 19:01:43 i Allmänt,

Nu har jag hittat en liten lucka i schemat att fylla i med lite bloggande!

Imorse var det som sagt seminarium 1. Vi skulle ha läst en bok om liberalismen och diskutera kring den. Tänker inte tråka ut er med hur det gick (eftersom jag inte har läst boken kan ni lista ut det själva) men kan ju upplysa er om att jag inte är av den analyserande och djupa människosorten iaf! ;) Jag satt mer tyst och lyssnade på hur smarta dem andra var istället. Men lite häftigt var det att allt skedde via nätet. Någon satt i Kina, en annan i Mexico, vi i Belgien och resten vetifan.. Och sämst hördes 'läraren' som satt i Dalarna! Lite komiskt.

Efter seminariet så kom fru 'M' med fika! Sen drog hon med sig mamma till affären så hon slapp handla själv. Jag och lillebror fick i uppgift att hugga, sortera och stapla ved! Ja, det gick ju bra... eller inte! Hur ser man t.ex. att ett vedträ är bra eller dåligt? Efter en timme gav vi upp! Men då hade vi fått ihop lite mer till den fina högen i alla fall. Vet nu att jag INTE ska varken hugga eller stapla ved i  framtiden!

Här har vi att göra!



Under detdär gråa ligger den färdiga veden



Lillebror är nog ganska stark...
Idag, precis som alla andra dagar i veckan, så satte jag mig för att läsa lite i den roliga boken! Något som inte händer alla andra dagar är att solen varit framme heeeeeela dagen, så jag satte mig ute och förenade nytta med nöje :) Det ska tydligen vara fint väder till helgen också så här borta håller vi tummarna för att vi ska kunna ligga i solsängen och läsa!

Vid fyra gav sig resten av famlijen, inte jag och Winston, iväg på tennisträning för lillasyster. Det var första gången för henne med det 'funkade' som hon säger om allt. Det ska bli hennes nya torsdagsnöje framöver ;) Jag passade på att läsa lite mer, vika tvätt, yada yada yada. Skönt att få lite ensamtid i hela huset, det händer inte ofta!

Nu blev det ett långt inlägg igen, ska försöka hålla ner dem lite.. Men det händer ju så mycket hela tiden och vill ni veta vad jag gör här borta så blir det så ;) hihi. Imorgon bitti ska jag och mamma till skolan och gå på vår första franska-lektion. Detta ska bli spännande!! Sen undrar jag hur jag ska hinna, men sova får jag göra i mitt nästa liv. :)

Ikväll blir det Skype-dejt med mitt Snuttegull Sandra! Åh så rooooligt :)
Nu: Broccolisoppa med bacon!


Hej svejs

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2011-09-04 02:50:58

och mig med ju, saknar dig <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela