Amanda

One life, many ways

- 8 september

Publicerad 2011-09-08 22:05:41 i Allmänt,

- Visst känns det skönt att vara vid liv en dag till

Denna dag har bestått av föreläsning, möte med min 'grupp', promenader i regnet och lek&mys med Winston.
För att sammanfatta det lite..
Det börjar nästa bli lite tjatigt och tror nog att ni fattar att jag pluggar varje dag.. Denna helgen måste jag även sitta med näsa i massa papper för ska skriva ett a4 om hur Vänsterpartiet ser/ har sett på feminismen. Det låter spännande va? ;) Jag vet ju vad jag ska göra om inte annat. 

Lillasyster har blivit hemma idag med, men idag ser hon ut som Quasimodo. Ni vet han i 'Ringaren i Notre Dame'. Hihi, vi är ganska elaka av oss så har skrattat lite åt det idag. Men hon vet att vi älskar henne ändå :)

Vad ska jag skriva mer om dagen.. Jo, jag hörde att euron var nere under 9 :- så varför inte passa på att impulshandla lite? Jag och mamma skulle gå och köpa mjölk och gick lite spontant in i en klädaffär. Och vips så hittade Amanda lite smått och gott ;) Var även inne i en skoaffär med sååå snygga SKOR! Visserligen hittade jag inte ett par under 130 euro (i hela butiken), men åhhh så snygga!! Ni som känner mig vet att jag är svag för skor & väskor.. Så ni kan ju räkna med att jag har ett par därifrån innan jul iaf ;) Som sagt, euron är billig nu!

Imorgon har jag och mamma franska-lektion igen, men vi känner oss inte helt hundra på 'läxan' så vi får nog prata lite imorgon bitti innan lektionen. Det är ju lustigt att man har en massa överflödiga bokstäver överallt.. Det är helt omöjligt att fatta hur man ska prata då! Fast vi ska nog lista ut det med ;)

Nu ska jag sova gott folk! 

Bonne nuit

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela