Amanda

One life, many ways

- 7 september

Publicerad 2011-09-07 16:23:21 i Allmänt,



Mamma utanför kommunhuset i Waterloo


Idag har (äntligen) mamma, Claes och lillayster fått sina legitimationer! Så om jag har fattar det hela rätt så är dem nu medborgare i Waterloo's kommun :) 
Jag och mamma tyckte detta skulle firas så vi köpte med oss glass och croissanter med choklad till eftermiddagskaffet! Vi kikade även lite i affärer efter att vi hämtat legitimationerna, men hittade inget som föll mig smaken, föutom en LV-väska.. De är liiiite dyra för min smak. Känner inte riktigt att studentekonomin håller till en sådan, men jag kanske får ett ryck och slår till en vacker dag ;).

Dagen har gått sin gilla gång här.. Vi hade seminarium om Marxismen och 'Det kommunistiska manifestet' i morses. Jag satt i köket, lillebror på sitt rum och mamma på kontoret. Hade vi suttit tillsammans hade vi haft rundgång i lurarna, eftersom vi ska prata också.. Den här gången sa jag mer än bara en mening, det ni! Haha



Han är väldigt söt när han vill :)

Efter seminariumet blev jag lite rastlös så tog mig en joggingrunda. Joggade 25 min sen sa höften ifrån. Min vänstra höft gillar nämligen inte att springa på kullersten och asfalt eller annat hårt underlag. Fick ge mig och halta hem resterande 2 km. Har hittat en runda som är cirkus 6-7 km som är toppen , men får komma på något som gör att jag kan springa hela snart!
När jag väl kom hem så var fru 'M' på fika. Trevligt att hon kom förbi :) 

Lillasyster är hemma idag så det kanske inte blir någon hajk för henne! Svullnaden i huvudet har gått ner men nu är hon istället igensvullnad på ögonen och ena sidan av ansiktet. Stackars liten.. Vi hoppas att det lägger sig så hon kan åka iväg imorgon. Hennes klass är nämligen ute på 'hajk' ons-fre. Synd om hon skulle missa hela tycker både hon och vi andra!

Nu ska jag gå och göra något annat!

Hej svejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela