Amanda

One life, many ways

- 28 september

Publicerad 2011-09-28 22:42:08 i Allmänt,

Har lagt mig tillrätta i sängen och sak snart hälsa på i drömmarnas värld! Hej vad det ska bli skönt.
Idag har varit en lång dag med mycket på schemat!

Jag och mamma var uppe med tuppen, som vanligt! Började dagen med gröt och kaffe, för att sedan kolla igenom den sista föreläsningen igen och sammanfatta den. Det är verkligen svårt att hålla sig vaken.. 
Efter det skulle mamma iväg in till Bryssel med sina matlagnings-vänninor och köpa asiatisk mat! Släppte av henne på bestämd mötesplats och styrde sedan bilen mot Lasne och Mika :) 
Var meningen att vi skulle prata franska, men efter 20 min var vi inte så koncentrerade längre, så blev mest prat om allt annat än franska ;) Trevligt var det i varje fall!

Väl hemma igen var det bara greppa dammsugaren och golvmoppen för här skulle det städas! Nyklippt gräs och en hund resulterar i halva gräsmattan i huset och jag menar verkligen halva! Det var gräs nästan högt och lågt.. Eller högst upp var det spindlar, finns några hundra miljoner här.. Var helt genomsvett efter detta lilla gympapass och inte blev det kyligare/svalare av att det var strålande sol och ca 25 grader ute ;)
När detta var gjort var det bara dyka ner i anteckningarna och se vad jag skrivit ihop för något intressant, eller mindre intressant. Varvade med lite franska också för att göra det hela lite mer underhållande!

Jag har även hunnit med skypedejter med både Malin och Sandra idag på eftermiddagen! Alltid lika mysigt att höra vad dem har för sig i sina liv :) 
Tanken var att jag skulle åka hem v. 44 men visade sig att jag har tenta den fredagen mellan 14-20! Åhh, vilken rolig tid..
Men nu ligger fokus på hemtentan imorgon! Ska läsa igenom anteckningarna en gång till och för säkerhetens skulle sova på blocket ;)

Efter kvällsmaten styrde jag lilla bilen mot Mika ännu en gång! "Hennes" barn hade bakat brownies och ville så gärna bjuda mig på det. Jag har aldrig varit sen till att tacka ja till kakor, och verkligen inte dessa! Elias är 11 år och bakar grymt goda brownies!! :) Vi såg samtidigt på Idol, svenska Idol självfallet så vi fattade vad dom sa! hihi

Dags att säga hej då! Åh, nu tänker jag på Teletubies ;)

Sov sött

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela