Amanda

One life, many ways

- 2 september

Publicerad 2011-09-02 22:12:54 i Allmänt,

Bon soir!
God kväll för er som inte fattade det!

I dag hade jag och mamma vår första lektion i franska. Ja, hur gick detta då? Jo tack, det gick ganska bra... Det finns ingen, och då menar jag ingen logik mellan stavning och uttal! Man kan knappt utskilja ett ord i en mening eftersom franska är ett 'musikaliskt' språk så dom sätter gärna ihop ord och tar bort lite bokstäver där dom tycker att det låter bra. Men vi har 17 eller 18 lektioner kvar så lite ska vi nog kunna snappa upp innan det är slut!!


Mamma och jag utanför slottet som lektionen hålls i! Det är förövrigt skolan där lillasyster går; Scandinavian School. Fast slottet är mer som ett internat och det hålls bara vissa lektioner där.


Idag har vi haft underbart väder här! Sol, värme och inte en droppe regn. Det innebar utomhus-aktiviteter hela dagen. Jag har legat i solsängen och pluggat, kastat boll med lillebror (inte Winston), hjälpt mamma i rabatten, jagat Winston när han smert ut genom grindarna..Jädrans hund!, fikat ute och sist var det träning inomhus.



Jag insåg att vi hade smultron i rabatterna! Yummie :)



Herr Winston skulle av någon konstig anledning försöka få av mig handskarna.. Så jag hade en tillslut och han hade en ;)



Hårt jobbande kvinnor! Varmt som tusan var det också :)



Vi skulle ha tränat Body pump idag, men instruktören var sjuk så istället var det ett core/body balance- pass. Jag, mamma och Claes hade liiiiite svårigheter med det här med vighet och gunga hit och dit, men vi tog oss igenom det med lite skratt och vilja. Dom andra i salen tyckte nog att vi var pain-in-the-ass men kul hade vi ju ialla fall ;)

Tänkte att jag skulle lägga upp lite bilder på huset, men det gör jag på Facebook för det går garanterat fortare! Sen ska jag sova för imorgon ska jag och mamma ta en morgonpromenad :)

Sov sött mina vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C'est la vie

Här får ni följa min vardag som en helt vanlig "Svensson" men mycket tankar om stort och smått. Min önskan med livet är att alltid försöka påverka världen till det bättre, lokalt eller internationellt gör detsamma, bara vi får en finare värld med mer medmänsklighet och ödmjukhet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela